شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌‌الاسلام سالک

حوزه/ نماینده سابق مجلس با بیان اینکه تاثیرگذاری مکتب عاشورا در جهان نشان از زنده بدن شهدای کربلا است، گفت: در نظام ساختاری امام حسین (ع) اصلاح اندیشه و افکار مطرح است، لذا با بدحجابی ها قلب حضرت زینب را به درد نیاورید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، روز عاشورا در مراسم سوگواری منطقه کوی راه حق اصفهان با بیان اینکه عاشورا مملو از درس و عبرت های پندآموز است، به بیان دلایل فلسفه قیام امام حسین علیه السلام پرداخت و اظهار کرد: اصلاح امت پیامبر(ص) یکی از فلسفه های قیام امام حسین (ع) است.

وی بیان کرد: امروز فریاد حسین(ع) در سطح جهان برای اصلاح اندیشه و فکر در سراسر جهان طنین انداز است و باید در عاشورای حسینی عهد ببندیم و به اصلاح اعمال و رفتار خود بپردازیم و به عنوان پیرو امام حسین(ع) به اقامه نماز به ویژه نماز اول وقت اهمیت دهیم.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) قیام کرد تا بلاد مسلمین را احیا کند، امام حسین(ع) فلسفه قیام را مبنی بر امنیت بخشیدن به بندگان مظلوم و مورد ستم قرار داد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ایران در بین کشورهای آسیایی امن ترین کشور است و به قول حاج قاسم ما ملت امام حسینم و ملت ما پیرو اباعبدالله هستند.

نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به آیاتی که در راستای فلسفه قیام امام حسین(ع) نازل شده اشاره کرد و اذعان داشت: در آیه «ولا تحسین الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون ...» به چند نکته اشاره شده که می فرماید در ۱۴ قرنی که از اسلام گذشته تصور نکنید کسانی که در راه خدا ایستاده اند، مرده اند چندان که امام حسین(ع)، علی اکبر و علی اصغر زنده اند.

وی به تبیین زنده بودن شهدای کربلا پرداخت و افزود: در سال گذشته در۹۵۰ نقطه کشور و۵۷ کشور دنیا فرهنگ علی اصغر(ع) به عنوان شیر خوارگی و فرهنگ علی اکبر به عنوان روز جوان در سراسر جهان می درخشد که نشان از زنده بودن این شهدا است.

حجت الاسلام والمسلمین سالک در ادامه دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا را منشاء تحول جهانی دانسته و گفت: امروزه جوانان در این کشورها به صورت پنهان و آشکار فریاد یا حسین سر می زنند که نشان از زنده بودن مکتب عاشورایی است.

وی افزود: فرهنگ‌ عاشورایی، ادیان دیگر را هم تحت تاثیر قرارداده چندان که در جلفا ی اصفهان ارامنه در جلسات امام حسین(ع) شرکت می کنند و حتی نذری می دهند، بنابراین شهدای کربلا و دیگر شهدا زنده اند و در نزد پروردگار عالم روزی می خورند.

وی، منشاء فرهنگ حفظ ناموس و حجاب را از کربلا دانست و گفت: با بد حجابی ها، قلب حضرت زینب(س)  و حضرت رقیه(س) که نهاد مبارزه با حکومت های یزیدی هستند را به درد نیاورید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha