پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سالک

حوزه/ حجت الاسلام سالک گفت: شرایط فعلی ایجاب می کند که برای آینده کشور از بین حوزه و دانشگاه رجالی را تربیت کنیم که در تداوم انقلاب اسلامی با روحیه انقلابی، با ایمان و علم و با آگاهی و بصیرت در این مسیر فعال باشند و این رسالت حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام احمد سالک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان یکی از عوامل موفق در داخل کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: زمینه وحدت حوزه و دانشگاه از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور آیت الله مطهری، آیت الله مفتح، آیت الله بهشتی و دیگران در دانشگاه ها ایجاد شد.

وی افزود: شرایط فعلی ایجاب می کند که برای آینده کشور از بین حوزه و دانشگاه رجالی را تربیت کنیم که در تداوم انقلاب اسلامی با روحیه انقلابی، با ایمان و علم و با آگاهی و بصیرت در این مسیر فعال باشند و این رسالت حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام سالک با بیان این که رسالت حوزه های علمیه امروز بسیار بالاتر از گذشته است، گفت: حوزه های علمیه، سالیانی زحمت می کشند تا یک آیت الله یزدی یا شهید مطهری به وجود بیاید؛ رسالت حوزه های علمیه امروز بسیار سنگین تر از گذشته است و باید در این جهت اقدامات جدی صورت گیرد تا خلاء وجود چنین عالمانی در جامعه پر شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha