جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در مجلس

حجت الاسلام نقد علی گفت: با این روش ها و برخوردهای برخی مسئولان، مردم جامعه عهدشکنی را باب می کنند و در جامعه ای که فسادها زیاد می شود ارزش های دینی کمرنگ می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد تقی نقد علی نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز در جمع عزاداران حسینی مسجد ملاحیدر محله فروشان اظهار کرد: در آیات مبارکه سوره اسراء خداوند از وجود موسایی خبر می دهد که نجات بخش امت آن زمان است .

وی با اشاره به آیات سوره اسراء مبنی بر ۴۰۰ سال ظلم فرعونیان به قوم بنی اسرائیل که در اثر تضرع به چهل سال تقلیل یافت، افزود: همین قوم منتظر موسی(ع)، مبتلا به فساد شدند و در روایات تفسیری آمده است که قصه رخ داده در قوم بنی اسرائیل در امت پیامبر نیز رخ داده که به شهادت رساندن علی بن ابیطالب (ع) را می توان از مصادیق  فسادهای امت است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در روایات، فساد دوم، شهادت امام حسن مجتبی (ع) را بیان نموده است تا جایی که در زمان امامان معصوم مردم مفسد به کشتن ائمه معصوم(ع) می پردازند.

وی با بیان این مطلب که بی وفایی از ویژگی های مردم کوفه است و در جامعه ای که عهد شکنی در آن باب شود، خطرات زیادی  رخ می دهد، گفت: افراد، پیمان می بندند و به دنبال آن پیمان شکنی می کنند و این اتفاقات هم در زمان ائمه معصوم(ع) رخ داده است  و هم در زمان کنونی در حال اتفاق افتادن است.

حجت الاسلام نقد علی تصریح کرد: در جامعه ای که فسادها زیاد می شود، ارزش های دینی کمرنگ می شود؛ قیام‌امام حسین‌علیه السلام نیز به دلیل احیای سنت های رسول الله بود که پیش از آن کمرنگ شده بود.

این نماینده مجلس توضیح داد: از مصیبت های دیگر جامعه که مبتلابه آن هستیم، زود باوری و شایعه پراکنی است که ناشی از اعتقادات ضعیف افراد است.

وی به تورم در کشور که قسمتی از آن به بی کفایتی برخی مسئولان بر می گردد، اشاره کرد و ادامه داد: پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برای بار بیستم مصاحبه کرد که سرنوشت چهار میلیارد و دویست میلیون دلار ارز چهار هزار تومانی مشخص نیست و در این زمان با این روش ها و برخوردهای مسئوولان، مردم جامعه عهدشکنی را باب می کنند و بر عهد و پیمان خود وفادار نیستند، در حالی که مسئول مملکتی باید بر سر قول و پیمان های خود بماند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha