جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شریفی

حوزه / یک تهیه‌کننده سینما و تلویزیون گفت: سال‌هاست در سینما و تلویزیون کار می‌کنم و بیش از ۱۴۰ اثر هم تولید کرده‌ام، اما هنوز آرزوی ساخت فیلم یا سریالی با محوریت عاشورا دارم.

امیرحسین شریفی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: بیش از ۱۴۰ فیلم یا سریال تهیه کرده‌ام، اما هنوز حسرت یک کار را دارم؛ آنهم اثری است که در آن عاشورا روایت شود. در این رابطه چندین بار هم تلاش کردم فیلم یا سریالی را تولید کنم، اما هرگاه خواستم به این موضوع نزدیک شوم شرایط تولید برایم مهیا نشد.

وی افزود: فیلم یا سریال تاریخی، هزینه‌هایی دارد که قابل قیاس با آثار معاصر نیست، برای همین تهیه‌کننده بخش خصوصی به تنهایی قادر نیست چنین کارهایی را تولید کند، پس دولت در این حوزه باید وارد عمل شده و به کسانی که علاقه‌مند هستند کمک کند تا اثر مد نظر خود را جلوی دوربین برد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: نمی‌گویم به هر کاری که تنها ظاهری عاشورایی داشت کمک شود، چون کارهای ضعیف ممکن است نتایج بدی داشته باشد، اما وقتی یک سناریوی خوب و یک گروه حرفه‌ای مهیا می‌شوند، دیگر نباید در کمک رسانی به این اثر غفلت کرد.

این تهیه‌کننده گفت: سریال «مختارنامه» جدا از این‌که توانست رضایت همه مردم ایران را به دست آورد در خارج از مرزها نیز موفق بود برای مثال اگر به عراق سفر کرده باشید شاهد خواهید بود که عکس‌های این سریال در خیابان‌ها زینت بخش اماکن عمومی است، چون عشق به اباعبدالله الحسین حد و مرز نمی‌شناسد تنها کافی است یک اثر خوب تولید شود تا همه مسلمانان جهان جذب آن شوند.

شریفی در پاسخ به این سوال که آیا کمبود بودجه دلیلی برای کم کاری در حوزه تولیدات عاشورایی است چنین گفت:  درست است نبود سرمایه باعث می‌شود تولیداتی که به صورت مستقیم به عاشورا می‌پردازند کمتر جلوی دوربین روند، اما در چنین شرایطی هم می‌توان با ساخت داستان‌های معاصر به نوعی عاشورا را محور قرار داد. من در چند فیلم و سریال چنین اتفاقی را انجام دادم، چون فلسفه عاشورا تنها در سال ۶۳ هجری خلاصه نمی‌شود، بلکه در تاریخ بشریت جاریست. در این میان یکی از این مسیرها پرداختن به سینمای دفاع مقدس است که در خود بسیاری از آموزه‌های عاشورایی را جا داده است.

شریفی تاکید کرد: سینماگری که می‌خواهد فیلم یا سریال عاشورایی بسازد باید در چند حوزه غنی باشد. ابتدا این که سینما را به بهترین و کامل‌ترین شکل خود بشناسد. دوم در مباحث تاریخی و فکری آگاه باشد، چون ممکن است کوچکترین اشتباهی سبب تحریف موضوع شود و خدایی نکرده حاشیه‌های نامطلوبی را در پی داشته باشد. درضمن در چنین کارهایی حتماً باید از مشاوره نهادهای مذهبی به شکل کاملی بهره برد.

وی در پایان پیشنهاد کرد: این روزها که مشکلات مالی باعث شده تولیدات عاشورایی کم شود پیشنهاد می کنم با سرمایه گذاری دیگر کشورهای مسلمان دست به ساخت این قبیل تولیدات بزنیم، چون تولیدات مشترک در همه جای دنیا باب است، اما متاسفانه ما از آن بهره نمی‌بریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha