جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زنان عاشورایی

حوزه/ هنرور گفت: زنان عاشواریی مهم‌ترین پیامشان برای بانوان امروز این است که باید در تربیت فرزند صالح و متدین و حسینی بکوشید و سپس در تبلیغ معارف اسلام فرهنگ عاشورایی تمام همت خود را به کار بگیرید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، نجیبه هنرور امروز در مراسم عزاداری یازدهم محرم که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با اشاره به نقش زنان در تبیین اهداف امام حسین (ع) اظهار داشت: تمام شهدای کربلا تربیت یافته زنان شهیدپرور بودند؛ زنانی که توانستند شهیدان میدان عاشورا را چنان تربیت کنند که بی هیچ تردیدی امام حسین علیه السلام را همراهی کنند.

وی ادامه داد: اگر شهیدان کربلا در شب عاشورا شهادت نامه خود را امضا کردند، این مادران، خواهران و همسران شهدا بودند که پیام شهادت نامه‌ها را به گوش دنیا رساندند و اسلام در تمام زمان‌ها برای تداوم خود به چنین زنانی غیور احتیاج دارد تا چنان مردان شجاعی را تحویل جامعه شیعه بدهد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی تصریح کرد:  پیامبر اکرم(ص) مامور ترویج این باور نو  بودند که زنان همانند مردان، مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح جامعه در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به عهده بگیرند و طبق آیه ۷۱ سوره توبه رسالت مردان و زنان در این عرصه یکسان است.

وی افزود: اگر امام حسین علیه السلام بدون اهل بیت خویش به کربلا می‌رفتند و در آنجا به شهادت می رسیدند تاریخ، حادثه کربلا را فقط از منظر دشمنان حکایت می‌کرد که البته آمیخته با دروغ می‌بود.

هنرور با بیان این‌که زینب کبری سلام الله علیها که با حضور اجتماعی نقش بسیار مهمی در انقلاب کربلا داشتند، اضافه کرد: نقش برجسته این بانوی بزرگ در تاریخ ثبت شده است و با فعالیت‌های خود دشمنان را شکست داده و پیام امام حسین (ع) را به گوش همه دنیا رساند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی گفت: افزون بر نقش مستقیم حضرت زینب سلام الله علیها در پرستاری اسراء و افشاگری چهره دشمن و رساندن پیام امام حسین(ع)، باید به ام الکلثوم خواهر بزرگوار ایشان هم اشاره کرد.

وی بیان داشت: همه زنان موثر در بیداری مردم در  واقعه کربلا نقش کلیدی خود را با تبلیغ دین و تداوم فرهنگ عاشورا ایفا کردند و سربازان گمنام این عرصه هستند که فداکاری و ایثارشان مانند مردان زبانزد نشده است و زنان فرهیخته برای شناساندن این زنان باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

هنرور در پایان گفت: زنان عاشواریی مهم‌ترین پیامشان برای بانوان امروز این است که زن امروز نخست باید در تربیت فرزند صالح و متدین و حسینی بکوشد و سپس در تبلیغ معارف اسلام فرهنگ عاشورایی تمام همت خود را به کار گیرد تا شاید بتواند گوشه‌ای از وظیفه مسلمانان خویش را ادا نماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha