جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر عزاداری سیدالشهدا در هیات انصار ولایت یزد

حوزه/مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران از شناسنامه دار کردن دو هزار روضه سالیانه در شهر یزد در قالب اجرای طرح مصباح الهدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، سید حسن حسینی در گفتگو با خبرنگاران از اجرای طرح «مصباح الهدی» در یزد خبر داد و گفت: در قالب این طرح، مجالس روضه یزد شناسنامه‌دار می شوند.

وی افزود: در مرحله اول اجرای این طرح در سطح استان، روضه های شهر یزد شناسنامه‌دار خواهند شد و تاکنون نیز هزار و ۱۰۰ روضه شناسایی و شناسنامه‌دار شده‌اند.

مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران با بیان اینکه پیش‌بینی می شود تعداد روضه های سطح شهر یزد به ۲ هزار مورد برسد، عنوان کرد: در مرحله بعد تمام روضه های سطح استان شناسایی و شناسنامه‌دار خواهند شد.

حسینی بیان کرد: روضه های شهر یزد بخشی از شناسنامه هویتی فرهنگی و اجتماعی شهر هستند که باید در حفظ و حراست آنها کوشید ضمن اینکه کارکرد روضه‌ها فقط عزاداری نیست بلکه بسیاری از آنها منشأ بسیاری از کارهای خیر و عامل المنفعه نظیر ساخت مراکز علمی، مرکزی، درمانی، پژوهشی، ورزشی و فرهنگی بوده و هستند.

وی با اشاره به اینکه روضه های متفاوتی در یزد وجود دارد که در نوع خود بی نظیر است، یادآور شد: از جمله آنها می توان به روضه ای که در ۳۶۵ روز سال دایر است یا روضه های با سابقه خانه امام حسینی ها، خانه اصفهانی ها، خانه حاتم پور و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha