شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: دشمن اصرار دارد تا با اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس کشور برای خود نیرو تربیت کند، ولذا باید بسیار مراقب باشیم، چرا که غفلت از این اتفاق آسیب های‌فراوانی برای جامعه ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در افتتاح یکی پروژه های آموزشی شهر همدان با تاکید بر اهمیت تربیت نسل امروز، اظهار داشت: نسل امروز زمینه سازان تمدن اسلامی و تحقق بیانیه گام دوم هستند، ولذا آموزش و پرورش در این راستا دارای نقش بنیادی و اساسی است.

وی افزود: در کنار توجه به مسائل علمی باید بر مسائل فرهنگی و اعتقادی در مدارس توجه شود و نوع تربیت به نحوی باشد که خانواده ها حس کنند آنچنان که باید، فرزندان آنها تربیت خواهند شد.

امام جمعه همدان، خواستار برقراری عدالت آموزشی در بین تمامی دانش آموزان شد و گفت: دسترسی دانش آموزان حتی در دورترین نقطه کشور به فضای مجازی و برنامه شاد از مصادیق عدالت آموزشی است که آموزش و پرورش باید این بستر را فراهم کند.

وی ادامه داد: هیچ دانش آموزی به هر دلیلی نباید در سال تحصیلی جدید از تحصیل و تعلیم و تربیت محروم بماند و باید شاهد تحقق عدالت آموزشی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به تشریح فعالیت دشمن در عرصه تهاجمی برای مدیریت افکار خصوصا در مدارس پرداخت و گفت: مدیریت افراد در عرصه مدیریت افکار شکل می‌گیرد، بنابراین آموزش و پرورش باید مراقب این میدان جنگی باشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش دارای رقبای فراوانی در بحث تربیت است، خاطرنشان کرد: دشمن اصرار دارد تا با اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس کشور برای خود نیرو تربیت کند، ولذا باید بسیار مراقب باشیم، چرا که غفلت از این اتفاق آسیب های‌فراوانی را برای جامعه ایجاد خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع)، به نقش تربیتی حضرت اشاره کرد و گفت: بعد از شهادت امام حسین(ع) تنها ۵ نفر قائل به امامت امام سجاد(ع) بودند اما ایشان با انجام کارهای زیر بنایی آن هم در شرایطی که خفقان شدیدی در جامعه حاکم بود توانستند جمعیت این افراد به ۱۵۰ نفر برسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha