پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله موسوی جزایری - استاد پناهیان

حوزه/ چندی پیش کلیپ و خبری از آیت‌الله موسوی جزایری در پاسخ به انتقاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان از استاندار خوزستان در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، چندی پیش کلیپ و خبری از آیت‌الله موسوی جزایری در پاسخ به انتقاد حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان از استاندار خوزستان در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شد.

آیت‌الله موسوی جزایری در ابتدای کلیپ منتشر شده بیان می‌کند: برای آقای پناهیان احترام ویژه‌ای قائل هستم، ایشون منبر بسیار خوبی دارد و صاحب‌نظر و صاحب‌کلام است، ولی درعین‌حال ممکن است همه ما در بیانمان زیاده‌روی و یا مبالغه کنیم.

برای بررسی کلیپ منتشره و آنچه در جلسه گذشته است، به سراغ حجت‌الاسلام کمیل عساکره، مسئول بخش فضای مجازی دفتر آیت‌الله موسوی جزایری رفتیم و اصل ماجرا را از او جویا شدیم.

وی با بیان اینکه در این دیدار، عبدالله نژاد، از بخش استانی سایت خبر فوری و آراس، به همراه سه نفر از همکارانش در دیدار با آیت‌الله موسوی جزایری حضور داشتند، گفت: این جلسه بنا به درخواست شخصی به نام عبدالله نژاد در رابطه با آخرین وضعیت حوزه علمیه خوزستان برگزار شده است.

حجت‌الاسلام عساکره، با تأکید بر اینکه آیت‌الله موسوی جزایری، تا پیش از شرکت در جلسه، از متن سخنان حجت‌الاسلام پناهیان نسبت به استاندار خوزستان، هیچ‌گونه اطلاعی نداشت، گفت: پس‌ از آنکه خبرنگار سؤالات خود پیرامون حوزه علمیه خوزستان را مطرح کرد، در رابطه با سخنان حجت‌الاسلام پناهیان از آیت‌الله موسوی جزایری بدین شکل پرسش می‌کند؛ «اخیراً در منبرها بدون اطلاع کافی در انظار عمومی خطاب به شخصیت یا مسئولی که حضور ندارد، پای منبر سخنان توهین‌آمیزی شنیده می‌شود! بفرمایید نظرتون در این رابطه چیست!؟» آیت‌الله موسوی جزایری هم پاسخ می‌دهد: «بنده مطلع نیستم! اما به طور کلی می‌توانم بگویم که بعضی از بزرگان هم این‌طور بودند، هر وقت مطلبی به آن‌ها گفته می‌شد در رابطه با کشور یا استان! اول تحقیق و بررسی می‌کردند که حقیقت مطلب چیست. ما روحانی هستیم، فرق می‌کند با اشخاص عادی که هرچه بگویند، مسأله ای نیست. حرف ما حرف خداست و حرف پیامبر است».

حجت‌الاسلام عساکره ادامه داد: پس از آن، بنده خدمت آیت‌الله اصل ماجرا را توضیح دادم که حجت‌الاسلام پناهیان چه مطلبی را بیان کرده‌اند. سپس خبرنگار سؤال خود را دقیق‌تر می‌پرسد: «چرا آقای پناهیان گفته‌اند استاندار را باید به گاری بست که آب را برای مردم غیزانیه ببرند؟»، آیت‌الله موسوی جزایری نیز پس از آن بیان کرد؛ «چه احتیاجی است که ببندیمش به گاری! خب بنده خدا (غلامرضا شریعتی) به تهران رفته و برای تأمین بودجه و منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح آب‌رسانی به غیزانیه پیگیری کرده است».

وی، در ادامه با تأکید بر اینکه آیت‌الله موسوی جزایری، نسبت به شخص حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان، بسیار احترام و ارزش قائل است و ایشان را به‌عنوان یک منبری بسیار خوب می‌شناسد، گفت: متأسفانه کلیپ منتشر شده در فضای مجازی، تقطیع و صحبت‌های آیت‌الله موسوی جزایری جابه‌جا شده است.

مسئول بخش فضای مجازی دفتر آیت‌الله موسوی جزایری، اضافه کرد: این اقدام، خلاف اخلاق و صداقت رسانه‌ای بوده و بسیار متعجب هستم که چرا چنین اقدامی را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله موسوی جزایری، همواره از تلاش‌های مسئولین تقدیر و نسبت به کم‌کاری‌ها انتقاد کرده‌اند، اظهارداشت: آیت‌الله موسوی جزایری نسبت به عملکرد استاندار خوزستان در جریان پروژه آب‌رسانی به غیزانیه ابراز رضایت کرده‌اند، مضاف بر آنکه ممکن است انتقاداتی را نیز داشته باشند.

حجت‌الاسلام عساکره، گفت: در جلسه مذکور نیز آیت‌الله موسوی جزایری توضیحاتی در رابطه با خدمات دکتر شریعتی بیان کردند اما خدایی ناکرده هیچ‌گونه مطلبی را به آقای پناهیان نسبت نداده‌اند؛ حال‌آنکه برای استفاده از مثال، شخص خودشان را با این عبارت «بنده خودم را عرض می‌کنم» مورد خطاب قرار داده‌اند.

وی در پایان اظهارداشت: به نظر می‌رسد رسانه‌های مذکور در صدد بهره‌برداری سیاسی خود بودند تا اینکه بخواهند عملکرد حوزه علمیه خوزستان را مورد ارزیابی قرار دهند.

به گزارش حوزه، پس از گفتگو با مسئول بخش فضای مجازی دفتر آیت‌الله موسوی جزایری، مجدداً صوت جلسه به همراه کلیپ منتشر شده را بررسی کردیم و آنچه حاصل شد جابجایی سخنان آیت‌الله جزایری بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    16 3
    مشخصه که گروه رسانه ای استاندار داره از بین مسئولین حوزوی یارکشی میکنه. بایستی بیشتر دقت می کردند. جابجایی حرف های آیت الله هم قابل پیگیری حقوقی است.
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      1 1
      واقعا هم که همینطوره
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    7 2
    به نظرم تیم رسانه‌ای جریان عدالت‌خواه فانتزی از این مساله چندتا بهره برداری کرد. اول اینکه اونها دوست داشتن پناهیان رو سر موضوع مواسات بزنن، که الان بهونه خوبی دستشون است. دوم اینکه توی استان خوزستان هم دنبال تخریب چهره آیت‌الله بودن که باز با این جریان تونستن آیت الله رو حامی استانداری نشون بدن که اونها دارن واسش جوسازی رسانه ای میکنن.
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      1 2
      با یک تیر دو نشون زدند! اول پناهیان دوم آیت الله جزایری
  • طلبه IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    5 1
    باید دقت بیشتر در انتخاب و پذیرفتن دعوت مصاحبه این رسانه های معلوم الحال میکردید و حداقل درخواست میکردید سوالات از قبل به شما بدهندو بررسی میکردید آقای مسئول فضای مجازی دفتر آیت الله
  • حسین IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    4 1
    اول از همه اشکال به خود معاونت رسانه ای رفتر حاج آقا برمیگرده، که تو این چند سال اخیر با بی تدبیری هایی که داشتن خسارت های جبران ناپذیری به شخصیت آیت الله جزایری مد ظله و حوزه خوزستان وارد کردند. دوم اینکه اینجور مسائل و شیطنت ها قابل چشم پوشی نیست و باید برخورد قانونی بشه... اگر اینبار هم درست و حسابی برخورد نشه، برای دفعات بعدی ، کسای دیگه ای هم پیدا میشن که بخوان بی آبرویی به بار بیارن...
  • IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 1
    ....یاران قدیمی ..
  • محمد IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    3 1
    استاد؟ _بله؟ مردم دارن از تشنگی تلف میشن _به من چه؟ استاد، پناهیان گفته چرا مردم آب ندارن؟ _وا اسلامااا هیهاااات به رسانه ها دستور حمله بدین یه آب قندم برام بیارین آب شرب نداره شهر جناب استاندار! _من با مردم فرق دارم آب تمیز و گوارا دارم
  • پیروز IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    10 4
    بنده دست آقای پناهیان رو میبوسم گفته ایشون درد دل مردم هست مگر مردم تایین کننده نیستند گاری هم برای کسی که مردم رو به گاری مشکلات بسته کمه
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
      1 2
      احسنت
  • NL ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    2 1
    وای از زمانی که برای کارهای واجب مسئولان، تقدیر و تشکرها زیاد شود. وظیفه مسئولین کار کردنه!
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 2
    باید از خود مردم بپرسند نه از یه آخوند.
  • عبد الرضا IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    1 1
    با سلام تلاشهای استاندار خوزستان برای رفع مشکلات استان بر کسی پوشیده نیست ولی آیا تا به حال فکر کردین مسائل و مشکلات استان چی هستند و نه فقط آب و فاضلاب که اونم بخاطر مدیریت نادرست و شرق و غربی کردن پروژه های میلیاردی استان که بماند از پشت پرده های این پروژه تا به حال ناکام مانده متاسفانه حواشی بوجود آمده در مورد این استاندار کاملا صحیح هستند و ایشان بیشتر بجای رفع مشکلات استان بیشتر بدنبال مقام هستند حالا کاری به مسائل آقا زاده ها نداریم این پیش کش این آقا لیاقت استانداری که هیچ لیاقت داشتن هیچ مقامی را ندارند چون مدیریت ندارند پس قبل از اینکه خدای نکرده بیش از این پول بیت المال به تاراج نرفته اقدام به تغییر در سیستم مدیریت استان کنیم
  • ناشناس IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    1 1
    امروز دشمنان ایران اسلام نه حالا بلکه از اول انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل همراهی خود را با شیطان بزرگ امریکای غارتگر که فقط به فقط به سلطه در اوردن کشورها می باشد برای تخریب افراد از هر راهی تلاش می کنند وبه یاری خداوند متعال هر بار ذلیل تر از قبل تیرشان به سنگ می خورد. دیگر حنای ایشان رنگی ندارد همچنانکه ملتها توسط انقلاب اسلامی روز به روز بیدارتر شدند
  • حسین IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    1 1
    خوب اگر استاندار بدنبال حل مسئله آب مردم بودند پس چرا نهادهای دیگر و قرار گاه خاتم الانبیا وارد عمل شدند. اساسا این دولت جه کاری تا کنون انجام داده ؟ در زمینه مسکن جه کرده این دولت بیم و امید 8 سال است در زمینه مسکن چه طرحی داشته؟ و چکار کرده؟ اگر کاری کرده چرا بحران مسکن ناگهان هویدا شد و اجاره ها و قیمتها سرسشام آور شد. خانه های خالی که سالهای قبل هم بوده اند. این دولت 8 سال است که یک آجر برای تولید مسکن روی آجر نگذاشته . این دولت دولت سرمایه دارهاست. اون وزیر مسکن قبلی اش (آخوندی). بزرگترین سرمایه دار کشسور است فقط کاری که میکرد همیشه از مسکن مهر انتقاد میکرد در حالی که مسکن مهر بسیار بجا و عالی بود حیف که ادامه نیافت . این دولت روحانی هیچ هیچ کاری و برنامه ای در زمینه مسکن نداشته و ندارد
  • علی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    0 2
    یعنی این مملکت بازرسی نداره که چند آخوند در مورد روال انجام کارها در کشور نظر بدن همه چی شده آخوند در مورد کرونا نظر میدن ساخت وساز نظر میدن قضاوت که خودشان قاضی آخه بسه دیگه
  • فاطمه شیراز IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    0 1
    سلام هِرهِر یکی سفره های شاهانه و ریخت و پاش خانواده ... که تو فضای مجازی تا این اواخر بود، رو باید بررسی کند جناب پناهیان خیلی قبول تون ندارم، ولی کلامتون مستدام
  • حسن IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    1 0
    غائله ختم شد .استاندار ساکت شد؟ یا میخولد به گاری بسته بشه؟
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 1
    چقدر خبرنگار ... سعی میکرد یه کلامی علیه آقای پناهیان از آقای جزایری بگیره. میگه بالاخره منبر ابا عبد اللهه! یعنی ما باور کنیم شما واقعا نگران شان منبر ابا عبد الله هستی؟؟؟!
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 1
    در واقع خبرنگاره عین بی بی سی عمل کرد
  • زهرا یعقوبی IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    آقای پناهیان واسه دلخوش کنک مسولین حرف نمیزنه به تریش قباشون برخورده ،چرا حقوق بیتامال میگیرید کارتون درست انجام نمیدید
  • منتقد US ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 1
    کلیت حرف آقای پناهیان مبنی بر مسئولیت استاندار صحیح ولی در جزئیات از جمله بستن به گاری و ... اغراق شده. ضمن اینکه می‌گویند گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند از جمله مستان یحتمل آقای پناهیان و ایضا من منتقد