جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 917252
۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۴
مظنون به آتش افروزی در مسجد واشنگتن بازداشت شد

حوزه/ درحالی که فردی به جرم آتش افروزی در مسجد در دست بازسازی فدرال وی در ایالت واشنگتن بازداشت شده است، مقامات پلیس شهری حاضر نشدند که حادثه را جرم نفرت محور و اسلام هراسی خطاب کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thenewstribune، یک مظنون در رابطه با آتش سوزی در مسجد شهر فدرال وی در ایالت واشنگتن آمریکا بازداشت شد.

آتش سوزی در اوایل صبح جمعه ساختمان کلیسایی را که قرار بود جامعه اسلامی در چند ماه آینده به آن نقل مکان کند و از آنجا به عنوان مسجد جدید استفاده کند، تخریب کرد. و میزان خسارات وارده به حدی زیاد بود که آتش‌نشانان مجبور شدند از ترس فرو ریختن احتمالی ساختمان، بنای باقی مانده از آن را تخریب کنند.

درحالی که محققان اداره آتش نشانی گفته بودند که این آتش سوزی تعمدی بوده ، روز گذشته پلیس یک مظنون را در این رابطه بازداشت کرده است. پلیس شهر فدرال وی یک فرد ۴۰ ساله را در رابطه با این آتش افروزی بازداشت کرده است و گفته می‌شود این فرد در ابتدا به دلیل اتهامات دیگر نامرتبط با آتش سوزی دستگیر شده بود.

کورت شووان سخنگوی پلیس گفت:  او به زودی در مورد آتش سوزی عمدی که در ساختمان بدون سکنه در بزرگراه جنوبی پسیفیک به وجود آمده متهم خواهد شد.

گفته می‌شود در عین حال پلیس حاضر نیست این حادثه را یک جرم نفرت محور و ناشی از اسلام‌هراسی درنظر بگیرد زیرا به گفته شووان، هیچ چیزی وجود ندارد که ساختمان را به عنوان یک مرکز اسلامی معرفی کند.

با این حال جامعه اسلامی این ساختمان را که قبلا به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار می‌گرفته خریداری کرده بودند و با امید به اینکه روزی از آنجا به عنوان مرکز اجتماعات و مسجد استفاده کنند، درحالی بازسازی آن بودند. به گفته اعضا قرار بوده تا چند ماه آینده به آنجا نقل مکان کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha