دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 917268
۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی از اجرای طرح "هر خانه یک حسینیه" با مشارکت بانوان طلبه خبر داد.

آرزو جعفرپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، به برنامه‌ها مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی اشاره کرد و اظهار داشت: عزاداری‌های این مدرسه به صورت مجازی از اول محرم به مدت ۱۲ روز برگزار شد و هر شب یک آیه از قرآن کریم و یک حدیث توسط اساتید مدرسه تفسیر و تبیین می‌شد.

وی ادامه داد: هر روز یک پیام از شهدای گرانقدر توسط یکی از اعضا به صورت مجازی برای طلاب این مدرسه بیان می‌شد و بعد از قرائت زیارت عاشوار، از سخنرانی اساتید و مبلغه‌های مدرسه استفاده می‌شد و با مداحی و دعای فرج امام زمان (عج) مراسمات به پایان می‌رسید. همچنین در هر جلسه یک بخش از سبک زندگی حسینی برای طلاب بیان می‌شد و یک جلسه هم مراسم عزادرای سیدالشهدا (س) به صورت حضوری با سخنرانی امام جمعه شهرستان خوی، حجت الاسلام سید رضی شکوری در این مدرسه برگزار گردید.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی در ادامه به اجرای طرح "هر خانه یک حسینیه" در خوی به همت طلاب خواهر اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری مراسمات روضه‌های خانگی به روال سال‌های گذشته، به همت طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی طرح " هر خانه یک حسینیه " در این شهرستان اجرا شد و طلاب خواهر ضمن سیاه پوش کردن منازل خود و نصب علم‌های سیاه بر در منازل خود روضه‌های خانگی را برای خانواده خود برگزار می‌کردند و از آن عکس گرفته و در گروه‌ها برای ترویج این حرکت منتشر می‌کردند.

وی افزود: دلنوشته ادبی درباره زیبایی‌های کربلا و قیام امام حسین علیه السلام، طراحی عکس نوشت و استیکر از احادیث سیدالشهدا(ع)، ساخت کلیپپ های مداحی، شعر و بیان داستان با صدای فرزندان طلاب، پویش مهربانی و همدلی و برگزاری مراسم شیرخوراگان حسینی به صورت مجازی از دیگر برنامه‌های مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی در ایام محرم می‌باشد.

جعفرپور در پایان بیان داشت: به مناسبت دهه محرم ۱۵ بسته معیشتی از سوی مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی شامل برنج، گوشت، روغن، ماکارونی، رب، و ماسک در بین نیازمندان توزیع گردید.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha