شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طرح مطالعاتی عاشورایی

حوزه/ مرتاض از برگزاری طرح مطالعاتی عاشورایی با محوریت کتاب‌های لهوف، مقتل ابی‌مخنف و انسان ۲۵۰ ساله خبر داد و گفت: سیر مطالعاتی پیرامون حادثه عاشوراء ازعاشورا تا اربعین در حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود و جهت ایجادانگیزه مسابقه‌ای هم ازمتن همین کتابها طراحی شده است.

سمیه مرتاض در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، از اجرای سیر مطالعاتی عاشورایی ویژه مبلغین، اساتید، پژوهشگران و طلاب حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی خبر داد و اظهار داشت: سیر مطالعاتی "عاشورایی" از عاشورا تا اربعین ویژه طلاب، مبلغین، اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: قالب مسابقه به دو روش رسانه‌ای و مکتوب خواهد بود که در قالب رسانه؛ عکس نوشت، پوستر، فلش کارت، اپلیکیشن، موشن‌گرافی، اینفوگرافی، نماهنگ و نواهنگ ( کلیپ‌های سه دقیقه‌ای ) و در حوزه مکتوب؛ مقاله نویسی، خلاصه نویسی، متن ادبی، دلنوشته و شعر خواهد بود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی ادامه داد: ارسال آثار از طریق پیام رسان ایتا به معاونین فرهنگی پژوهشی مدارس علمیه خواهد بود و پس از بررسی‌های به عمل آمده به نفرات برگزیده جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

وی با بیان این‌که متاسفانه شاهد این هستیم که در مورد کربلا و حادثه عاشورا تحریفات بسیاری در جامعه و متون مورد استفاده مبلغین صورت گرفته، گفت: برای جلوگیری از تحریف واقعه عاشورا لازم است که از مبلغین و طلاب حمایت محتوایی صورت بگیرد تا با خوانش مقاتل اصیل و پرمحتوا بتوانیم با این روند تحریفی مبارزه کنیم.

مرتاض اضافه کرد: در اولین گام با پیشنهاد ۳ منبع قابل اعتماد؛ لهوف ترجمه فهری، مقتل ابی مخنف که ازمنابع اولیه ونزدیکترین منابع به واقعه و منطبق باحوادث عاشورا است، وکتاب پرارزش انسان۲۵۰ساله به قلم مقام معظم رهبری، سیر مطالعاتی پیرامون حادثه عاشوراء را شروع کردیم  و برای ایجادانگیزه مسابقه‌ای هم از متن همین کتاب ها طراحی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ربب IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    سلام چطور شرکت کنیم به مسابقه