چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز

حوزه/ رئیس دانشگاه قم بابیان این‌که دانشگاه‌ها با یک شیب ملایم به سمت اُفت آموزشی پیش می‌روند، گفت: افت آموزش در دانشگاه‌ها تنها به خاطر کرونا نبوده است بلکه مؤلفه‌های گوناگون دیگری را نیز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز در میزگرد آموزش مجازی فرصت‌ها و تهدیدها که در دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، برگزار شد، با اشاره به شیوع و همه‌گیری بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: شیوع این بیماری همه افراد را جامعه را درگیر کرده و در این میان آموزش و دانشگاه‌ها نیز متأثر از این اتفاق به سمت آموزش مجازی سوق پیداکرده‌اند.

وی ادامه داد: در ابتدای بروز این بیماری نظام آموزشی در کشور دچار شوک بزرگ شد و ناگزیر همه کلاس‌ها به سمت مجازی و غیرحضوری پیش رفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز بابیان این‌که آموزش مجازی یک تجربه جدید است، تأکید کرد: در ترم گذشته آزمون‌ها نیز به‌صورت غیرحضوری برگزار شد و البته بر اساس دستورالعمل‌ها بیشترین نمره از کارهای کلاسی منظور شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز تصریح کرد: اما آموزش مجازی تهدیداتی نیز داشت ازجمله اینکه فرهنگ و آداب زبان بدن ارتباطات در آموزش مجازی جایش خالی است اما با توجه به وضع فعلی کلاس‌ها به‌صورت مجازی شروع می‌شود دانشجوها این وضعیت را پذیرفتند البته بخش فرهنگی دانشگاه قم برنامه‌های فرهنگی را آماده کرد که از طریق فضای مجازی در اختیار دانشجویان قرارداد تا در اوقات فراغت از آن بهره ببرند.

وی به‌دشواری تدریس مجازی برای اساتید اشاره کرد و گفت: در برخی زمان‌ها به دلیل نداشتن تجربه کافی و الزامات دیگری که وجود دارد مشکلاتی برای اساتید به وجود می‌آید که می‌تواند فاصله و سطح کلاس‌های حضوری و غیرحضوری را بیشتر کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز تأکید کرد: می‌توان گفت با توجه به شرایط کرونا دانشگاه‌های نسل پنجم نیز تعریف شدند که همان دانشگاه‌های آموزش از طریق فضای مجازی هستند.

رئیس دانشگاه قم در بخشی از صحبت‌های خود به موضوع افت آموزش در دانشگاه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: افت آموزش در دانشگاه‌ها تنها به خاطر کرونا نبوده است بلکه مؤلفه‌های گوناگون دیگری را نیز دارد.

وی افزود: دانشجویان در اوقات فراغت خود معمولاً بیشتر با موبایل و تبلت سرگرم هستند و بعد از ورود به دانشگاه به دلیل آنکه چشم‌اندازی از آینده خود ندارند رغبتی به درس خواندن ندارند البته کرونا این مسئله را تشدید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیرباز تصریح کرد: البته این موضوع به اساتید، دانشجویان و جوی که در دانشگاه‌ها غالب است نیز بستگی دارد اما به‌طورکلی می‌توان گفت که کل دانشگاه‌ها با یک شیب ملایم به سمت افت آموزشی پیش می‌روند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha