جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد حسن رستمیان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رستمیان گفت: پیام «ما ملت امام حسینیم» از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عزیز، سردار رشید سپاه اسلام، این است که شما دشمنان هر چقدر تلاش کنید بی فایده و بی ثمر و بیهود است زیرا هویت ما از امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، به میزبانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان سمنان، با اشاره به شعار محرم امسال مبنی بر «ما ملت امام حسینیم» اظهار داشت: شعار «ما ملت امام حسینیم» اصل و اساس همه حرکت‌های اجتماعی ماست و در دنیای امروز تمام تلاش ها بر این است که آحاد جامعه را بی هویت کنند و در جوان بحران هویت به وجود آید.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: پیام «ما ملت امام حسینیم» از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عزیز، سردار رشید سپاه اسلام، این است که شما دشمنان هر چقدر تلاش کنید بی فایده و بی ثمر و بیهود است، زیرا هویت ما از امام حسین(ع) است.

وی افزود: ما ملت بی هویتی نیستیم، در هویت جمعی عبارت «إِنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکُمْ وَ وَلِیٌّ لِمَنْ وَالاَکُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاکُمْ» بسیار مهم است و ما باید در عمل به سیره اهل بیت(ع) با دشمنان آنان دشمن و با دوستان آنان دوست باشیم؛ اینکه دشمن بخواهد با فشار اقتصادی ما را بی هویت کند این طوری نیست و زیرا ما ملت امام حسینیم و در سختی ها روش و منش ما بر سیره امامان معصوم(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین رستمیان با اشاره به عوامل حفظ انسجام و هویت جمعی، خاطرنشان کرد: نخستین عامل حفظ انسجام و هویت جمعی، «نظارت و حفاظت از یکدیگر است»، نظارت و حفاظت عمومی یکدیگر را باید داشته باشیم؛ یعنی همان امر به معروف و نهی از منکر، به این معنا که بنده باید در هویت جمعی خودم را نسبت به هم‌نوعان و اطرافیان خودم مسئول بدانم.

وی ادامه داد: امر به معروف یک جلوه زیبایی دارد، اما ما به زیبایی های آن پی نبرده ایم و به حقیقت و بطن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نرسیده ایم و اگر زمانی به زیبایی های این عمل نیک برسیم؛ هرگز این عمل را در جامعه به فراموشی و یا کوتاهی نمیسپاریم و اولین لازمه هویت جمعی نظارت جمعی است؛ «المُؤمِنونَ وَ المُؤمِناتُ بَعضُهُم اَولیآءُ بَعضٍ یَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَ یَنهَونَ عَنِ المُنکَرِ».

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به دومین عامل حفظ انسجام و هویت جمعی، تصریح کرد: در هویت جمعی انسان‌ها یکدیگر را خودشان می بینند؛ «چو عضوی به‌درد آورَد روزگار، دگر عضوها را نمانَد قرار» انسان ها در هویت جمعی، مشکل دیگران و گرفتاری دیگران را مشکل و گرفتاری خودشان می بینند، مسئله رزمایش مواسات و همدلی از سفارشات و تاکیدات دین در جامعه است که مغفول مانده بود و با اشاره و فرمان امام و رهبر جامعه رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای(مدظله العالی) مجددا احیا شد.

وی اظهار کرد: در جامعه نباید نسبت به مشکلات یکدیگر بی تفاوت باشیم، لذا باید مشکل دیگران را نیز مشکل خودمان بدانیم و نسبت به رفع و آن مشکل تلاس جدی داشته باشیم؛ اینها از عوامل حفظ انسجام و هویت جمعی است.

حجت الاسلام و المسلمین رستمیان با اشاره به سومین عامل حفظ انسجام و هویت جمعی، اظهار کرد: حفظ حریم‌ها در هویت جمعی لازم است؛ ما باید حریم ها را هم حفظ کنیم؛ حریم بزرگتر و کوچکتر، حریم همسایه، حریم زن و شوهر و حریم پدر و فرزند، در جامعه باید حفظ حریم شود، اینها از مجموعه عوامل حفظ انسجام و هویت جمعی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مائده IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    خیلی ازمتن خوشم میاد .خلیلی خوبه