جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان فارس در خصوص مشکلات حوزه های علمیه و معیشت طلاب، گفت: همه مسئولان حوزه به فکر حل مشکلات هستند، اما علم را به سادگی نمی توان به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح سال تحصیلی حوزه علمیه فارس که در مصلای قدیم نماز جمعه شیراز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در خصوص فعالیت های آموزشی اظهار داشت: یک کار عظیمی در حوزه علمیه فارس صورت گرفته که از آنان تشکر می کنیم؛ کار کردن در فضایی که گاهی ضابطه پذیر نیست و مشکلاتی که کرونا به وجود آورده آسان نبوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه استان فارس در چند بخش الگو برای سایر استان ها بوده است، اضافه کرد: از تلاش هایی که انجام شده صمیمانه تشکر می کنیم، اینکه مدل آموزش را از حضوری به غیر حضوری تبدیل کنیم کار ساده ای نیست.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: سه رکن ایمان، علم و عمل را خداوند در قرآن کریم ذکر کرده است، که این سه تا مسئله ای است که حوزه های علمیه باید نسبت به محصلین خود انجام دهند.

وی با اشاره به نقش حوزه های در دینداری مردم، خاطرنشان کرد: در یک و دو قرن گذشته همه، تفاوت را فهمیده اند که اگر می خواهد دینداری باشد باید از مدرسه و مسجد آغاز شو؛ نقش حوزه در زمان غیبت حجت بر همه عالم است؛ در روایات داریم که در آخر الزمان قم حجت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام اذعان کرد: هر چه پیرامون حوزه گفته ایم به تناسب نقشی که حجت است باید نگاه به کشور اسلامی هم باشد؛ اینکه مقام معظم رهبری الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را مطرح کردند، ۵۶ تدبیر دارد، که ۱۴ تا از آن وظیفه حوزه است و اگر حوزه نتواند خود را نشان دهد دیگر تدبیرها به زمین خواهد خورد.

وی در خصوص مشکلات حوزه های علمیه و معیشت طلاب، بیان داشت: همه مسئولان حوزه به فکر حل مشکلات هستند، اما علم را به سادگی نمی توان به دست آورد، اگر تلاش را در راه علم انجام دهیم رزق نیز می رسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha