جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز، شهادت را مکتبی برای تربیت انسان ها و اوج دادن آنان به مقام لقاءالله برشمرد و گفت: فرهنگ شهادت انسان شناسی اسلام را هم به ما یاد می دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، عصر امروز در جمع خانواده های شهدا، ایثارگران و کارکنان تیپ 55 هوابرد به مناسبت روز هوابرد با اشاره به آیه آیه 101 سوره مومنون اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید پس آن‌گاه که نفخه صور قیامت دمیده شد دیگر نسب و خویشی در میان آنان نماند و کسی از کس دیگر حال نپرسد.

وی در ادامه با تصریح اینکه افتخار می کنیم در مجلسی کنار یکدیگر جمع شده ایم که 2350 شهید گرانقدر در آن حضور دارند، اضافه کرد: شهادت مکتبی است برای تربیت انسان ها و اوج دادن آنان به مقام لقاءالله، همچنین فرهنگ شهادت انسان شناسی اسلام را هم به ما یاد می دهد.

نماینده ولی فقیه در فارس با طرح این سؤال که امروز من و شما به عنوان انسان های روی کره زمین کجا زندگی میک نیم و به سوی چه سرنوشتی پیش می رویم؟ خاطرنشان کرد: شهادت می خواهد گذشته، حال و آینده انسان مسلمان را به هم پیوند دهد و به ما یادآور شود و ما را از خواب غفلت بیدار کند.

وی همچنین مفهوم شهادت را همراه با معنویت دانست و تاکید کرد: شهادت همراه با عروج و اعتقاد به یک مقام فراتر از مقام دنیا برای انسان است؛ این مقام بیش از آنکه ما در این دنیا بیاییم برای ما حاصل بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام بیان کرد: خدای متعال می فرماید روز قیامت قوم و خویشی وجود ندارد و عمل خوب است که باقی می ماند و هرکس با عملش محشور است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha