پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به تلاش موکب احمدبن موسی(ع) برای احداث زائرسرا در کربلا، گفت: صحبت‌هایی با مسؤلان عتبه حسینی و نمایندگان ایران در کربلا انجام شده تا مجموعه‌ای به نام احمدبن موسی(ع) در کربلا راه اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، به نقل از کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی موکب احمدبن موسی(ع)، حجت الاسلام والمسلمین لطف‌الله دژکام،  به تلاش موکب احمدبن موسی(ع) برای احداث زائرسرا در کربلا اشاره کرد و اظهار داشت: در سفری که قبلاً به کربلا داشتم، امکان‌سنجی در این زمینه انجام دادم و با مسؤل عتبه مقدسه حسینی و نمایندگان نظام جمهوری اسلامی در کربلا نیز صحبت‌هایی کردیم و ذهنیت آن‌ها هم این بود که حرم حضرت احمدبن موسی(ع) به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی، جایی در کربلا داشته باشد تا بتواند در طول سال فعالیت کند و در این زمینه نیز گفتند که حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر زمینی در کربلا آماده شود، مسلماً مردم هم برای احداث یک مجموعه فرهنگی بسیار وسیع متناسب با نام حضرت احمدبن موسی(ع) کمک می‌ کنند، اضافه کرد: در این زمینه نیز مقدمات و رایزنی‌هایی انجام شده است و امیدواریم که مردم پای کار بیایند تا بتوانیم یک فضای وسیعی به نام حضرت احمدبن موسی(ع) در کربلا ایجاد کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ایام اربعین حسینی گفت: آنچه مسلم است این که باید تلاش کنیم تا هم مسائل بهداشتی را برای حفظ سلامت مردم رعایت کرده باشیم و هم به وظیفه خودمان در احیای نام اهل بیت(ع) عمل کنیم.

وی افزود: همان‌طور که در دهه اول محرم شاهد صحنه‌های بسیار زیبایی از همراهی مردم در مراعات چارچوب‌های بهداشتی در مراسم‌های عزاداری بودیم، به همین شکل هم برای اربعین حسینی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

تولیت موقت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با بیان اینکه هر ساله قریب ۶۸ موکب از استان فارس در کربلا و مسیر نجف تا کربلا در ایام اربعین حضور داشته و به زائران حسینی خدمات ارائه می‌دادند، گفت: امسال که از حضور در کربلا و پیاده‌روی اربعین محروم هستیم، باید به شیوه دیگری به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) عرض ادب کنیم.

امام جمعه شیراز همچنین خواستار استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای انتقال حال و هوای ایام اربعین از حرم‌های بزرگ شیراز نظیر احمدبن موسی(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) شد و گفت: امروز در فضای مجازی هر فرد یک رسانه است و امیدواریم که تمام دلباختگان اهل بیت(ع) نقش رسانه بودن خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند.

وی بیانات رهبر معظم انقلاب را در این باره یادآور شد و گفت: معظم‌له فرمودند از فراق معشوق حقیقی یعنی امام حسین(ع) شکوه کنید که نتیجه می‌گیرید یعنی عنایت امام حسین(ع) شامل حال مردم می‌شود و امیدواریم که به یاری خدا شاهد رفع مشکل شیوع کرونا باشیم.

تولیت موقت آستان مقدس شاهچراغ(ع) همچنین به برنامه‌ریزی‌های این حرم مطهر در ایام دهه آخر صفر اشاره کرد و گفت: در دهه آخر صفر برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) متناسب با همین قضیه تنظیم می‌شود که برنامه‌ریزی‌های مفصلی در این رابطه شده است و به‌موقع اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: در این ایام همچنین قرارگاه مواسات برای اطعام حسینی در چارچوب‌های بهداشتی به میدان می‌آید که البته حمایت از دانش آموزان نیازمند نیز از دیگر فعالیت‌های این قرارگاه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با تأکید بر اینکه موکب احمدبن موسی(ع) به‌صورت ویژه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) فعال شده است، گفت: کمیته‌های دیگری نیز برای ایام اربعین در حال فعالیت و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی هستند اما مهم این است که اگر امسال مردم از پیاده‌روی اربعین محروم هستند، دل‌های خود را به حرم بفرستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha