جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
موقوفات فارس

حوزه/ مسئول موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه استان فارس ظرفیت های جهاد کشاورزی را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از قسمت هایی که حوزه علمیه قصد دارد به آن ورورد کند استفاده از ظرفیت جهاد کشاورزی در ایجاد منابع پایدار است، از این رو در صدد همکاری با این مجموعه هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی عصر دوشنبه در جلسه نظام مهندسی کشاورزی که در خصوص ایجاد منابع پایدار حوزه علمیه فارس برگزار شد، در خصوص نحوه اداره حوزه علمیه و مدارس تحت پوشش، اظهار داشت: مدارس علمیه فارس زیر نظر مدیریت حوزه علمیه این استان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه ۵۴ مدرسه علمیه و مرکز تخصصی در سطح استان وجود دارد، اضافه کرد: آیت الله اعرافی به عنوان مدیر حوزه های علمیه کشور با توجه به اینکه در سال های اخیر بودجه حوزه های علمیه تقریبا به صفر رسیده به دنبال استقلال مالی این نهاد برنامه مدونی در بحث احیای موقوفات و ایجاد منابع پایدار در سطح کشور دارند.

مسئول موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه فارس تصریح کرد: تأکید آیت الله اعرافی برای استقلال مالی حوزه های علمیه در بحث احیا و ایجاد موقوفات و منابع پایدار کافی برای مدارس است که باید به نوعی درآمدزا باشند، در این رابطه کاگروه هایی نیز تشکیل شده و برنامه ریزی های خوبی در سطح استان انجام شده است.

حجت الاسلام موسوی ظرفیت های جهاد کشاورزی را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: یکی از قسمت هایی که حوزه علمیه قصد دارد به آن ورورد کند استفاده از ظرفیت جهاد کشاورزی در ایجاد منابع پایدار است، از این رو در صدد همکاری با این مجموعه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در صدد استفاده از ظرفیت های ادارات کشاورزی شهرستان ها هستیم، بیان داشت: برخی موقوفات وجود دارد که زمین کشاورزی است، همچنین با توجه به اینکه استان فارس حاصل خیز است، می توانیم زمین هایی که در اختیار مدارس علمیه می باشد را برای راه اندازی گلخانه قرار بدهیم که در امر رونق تولید و اشتغالزایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد قدمی هر چند کوچک برداشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha