سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سید عبدالمهدی موسوی

حوزه/ مسئول موقوفات و منابع پایدار حوزه علیمه استان فارس از راه اندازی کمیته عالی موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی ظهر امروز در دیدار با نماینده مردم کهگیلویه و بویر احمد در مجلس خبرگان رهبری و مسئول مدرسه علمیه خان که در این مدرسه برگزار شد، در خصوص ایجاد منابع پایدار حوزه علمیه فارس اظهار داشت: آیت الله اعرافی در خصوص منابع پایدار، دفتری را در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم راه اندازی کردند، که با بررسی هایی که انجام شد این کار نیز در استان ها تکثر یافت.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از قم استان فارس نخستین استانی بود که دفتر موقوفات و منابع پایدار در آن راه اندازی شد، اضافه کرد: یکی از کارهایی در حوزه فارس انجام داده است برگزاری جلسات متعدد برای احیای شناسایی موقوفات و احیای آنان بوده است.

مسئول موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه فارس خاطرنشان کرد: مرحله دوم فعالیت های این مجموعه ایجاد یک کار کارشناسی شده در احیای موقوفات بوده است.

وی از راه اندازی کمیته عالی موقوفات حوزه علمیه فارس خبر داد و گفت: مدارس علمیه یا موقوفات ندارند یا اگر دارند دارای مشکلات بسیاری هستند، از این رو کمیته ای را با حضور آیت الله دستغیب، حجج اسلام والمسلمین استوار، حدائق، دژکام، کلانتری و برخی از بزرگان دیگر راه اندازی کرده ایم.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: همچنین بازدید از مدارس علمیه برای کسب اطلاع از موقوفات از جمله دیگر فعالیت هایی بوده که تاکنون از سوی این مجموعه انجام شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha