سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله سید محمد شاهچراغی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: امام زمان(عج) به حوزه‌های علمیه توجه دارند و فرقی بین حوزه خواهران و برادران نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، در دیدار با مدیر و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان، به میزبانی دفتر امام جمعه سمنان، با اشاره به اینکه ۳  نوع سلامتی وجود دارد که برای انسان مهم است، اظهار داشت: نخستین سلامتی، «سلامت بدن و بدن سالم است»؛ بدن سالم، اولین سلامتی است که انسان‌ها نیاز دارند و برای انجام هر کاری نیاز به سلامت بدن است و باید تلاش کنیم تا در این ایام کرونایی بیمار گرفتار نشویم و نیاز اصلی و اولیه همه انسان‌ها سلامتی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: سلامتی دوم «سلامت دینی» است و باید انسان در دین هم سالم باشد؛ زمانی که پیامبر اکرم(ص) به امیرالمؤمنین(ع) فرمودند که در ماه مبارک رمضان و در مسجد به شهادت می رسد؛ تنها سؤال امیرالمؤمنین از پیامبر این بود که آیا بنده در سلامت دینی به شهادت می رسم؟.

وی با بیان اینکه سلامتی سوم «اخلاق سالم» است، افزود: برخی اخلاق مریض دارند و  انسان را به بیراهه می کشاند؛ امام سجاد (ع) در حق فرزندانشان این ۳ دعا را دارند و از خداوند متعال برای فرزندانشان « سلامت بدن و بدن سالم»، «سلامت دینی» و «اخلاق سالم» طلب می کنند.

آیت الله شاهچراغی در ادامه خاطرنشان کرد: شهریه ای که به طلاب برادر می دهند، به طلاب خواهران نمی دهند به همین جهت اخلاص و جدیت خواهران تقریبا بیشتر است.

وی با بیان اینکه بازدید مستمر از مدارس علمیه خواهران استان را جدی بگیرید و مشکلات را مکتوب به مسئولان ذی ربط در استان نظیر استانداری و دستگاه‌های اجرایی  و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور گزارش کنید، گفت: امام زمان(عج) به حوزه‌های علمیه توجه دارند و فرقی بین حوزه خواهران و برادران نیست.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه انسان یا نباید کاری را قبول کند و یا اگر قبول کرد باید جدی بگیرد و عاشق باشد، گفت: شما «حجت الاسلام نجم» روحانی خوش نامی در سمنان هستید و یقین دارم می توانید در کارتان در عرصه خدمت به حوزه های علمیه خواهران موفق واقع شوید.

وی با اشاره به عزاداری محرم امسال نیز افزود: اخلاص و معنویت و عزاداری محرم امسال در کرونا خوب بود و از عزاداران و مردم عزیز استانمان بابت رعایت پروتکل های بهداشتی تشکر می‌کنم.

 پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در استان سمنان، حجت الاسلام مهدی نجم، مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان به ارائه گزارشی کوتاه از روند اقدامات انجام شده و در پیش رو حوزه علمیه خواهران استان سمنان ارائه کرد.

همچنین خانم راضیه علیپوری، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان سمنان، از جذب و پذیرش قریب به ۴۰۰ طلاب خواهر در سطح های ۲ و ۳ و ۴ در سطح استان سمنان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha