پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی

حوزه/نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد، درپیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، تصریح کرد:رسیدن به فهم عمیق و درک وسیع دین جز از طریق تهذیب و تحصیل امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی، نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه منتشر کرد که به شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله رب العالمین و صلی علی محمد و آله الطیبین الطاهرین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین من الآن الی قیام یوم الدین.

با درود و سلام بر امام عصر( عجل الله تعالی فرجه الشریف ) بزرگ پرچمدار نجات بشریت و آرزوی موفقیت برای تمامی مراجع عظام تقلید به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی و طلب علو رتبه برای شهیدان وامام شهیدان (رضوان الله تعالی علیهم اجمعین )و آرزوی سلامتی و موفقیت برای خدمتگزاران صدیق به نظام جمهوری اسلامی بویژه حوزه های علمیه؛

شکی نیست حوزه های علمیه برای فهم و عمل به قرآن و سنت تأسیس شده است. آگاه ترین افراد از دیدگاه دین، داناترین انسان ها به قرآن و سنت و ملتزم ترین انسانها از لحاظ عملی به آنهاست.

رسیدن به فهم عمیق و درک وسیع این دو رکن جز از طریق تهذیب و تحصیل امکان پذیر نیست. تهذیب نیز مقدم بر تحصیل است، چرا که ظرف پاک است که می تواند هر چیزی را پاکیزه در وجود خود نگه دارد.

در طول تاریخ، اسلام ضربه های سهمگینی را از عالمان دور از عمل و بدون تهذیب خورده است و اکثر آنان از طریق تحصیل بدون تهذیب به اهداف شیطانی خود رسیده اند.

تحصیل و تهذیب نیز ابزاری برای رسیدن به سعادت و ترقی و وصل شدن انسان ها به بی نهایت است. روشن بودن هدف، تقویت انگیز، صبوری و بردباری، جدیت و تلاش مضاعف همراه با عبودیت و بندگی در مسیر تحصیلات حوزوی از اصول چندگانه ای است که پیوسته باید با توکل بر خدا و اعتماد به نفس تداوم پیدا کند.

پس عزیزان بکوشید تا با جدّیت در این مسیر، از تمامی امکانات موجود در زمان حاضر از جمله امنیت حاصل در پرتو نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره برداری کنید و تمام وقت و همت خود را صرف رسیدن به تعالی انسانیت و رفع موانع در این مسیر بنمایید.

سال تحصیلی جدید ( ۱۴۰۰- ۱۳۹۹) را در حالی آغاز می کنیم که یکی از اساتید برجسته حوزه یعنی مرحوم آیت الله حاج سید محمدجواد آیت اللهی را که به حق از چهره های علمی، تربیتی، اخلاقی و انقلابی حوزه علمیه یزد بود از دست داده ایم و این ایام چهلمین روز درگذشت این عزیز است؛ خدایش رحمت کند و او را در جوار قرب ربوبیش متنعم سازد.
 امید است در شرایط کنونی که رفت آمدها و نشست و برخاست ها به واسطه کنترل ویروس منحوس کرونا محدود تر می باشد، با رعایت کامل ضوابط و مقررارت اعلام شده از سوی مسئولین ذی ربط، مدیران و دست اندرکاران حوزه را به تمام معنا یاری رسانیم.

بر خود لازم می دانم تا از همه مدیران، معاونان، اساتید و دیگر عزیزان دست اندرکار اداره حوزه های علمیه و مدارس علمیه یزد که با جدیت و تلاش فراوان، برنامه ریزی کرده اند تا در شرایط کنونی کرونایی، با آسودگی خیال و سلامت کامل ان شاءالله شما طلاب محترم بتوانید ادامه تحصیلات علوم اسلامی را داشته باشید کمال تقدیر و تشکر  را دارم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha