جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه اردکان

حوزه/امام جمعه اردکان از صاحبان صنایع شهر صنعتی ارکان درخواست کرد تا فقط دو سه درصد از نقدینگی خود را در بانک‌های شهرستان برای اعطای وام قرض الحسنه به مردم به امانت بسپارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر امام‌جمعه اردکان صبح امروز در بازدید از صندوق قرض‌الحسنه شهید مهدی فتوحی مسجد امام سجاد (علیه‌السلام) این شهر ضمن تشکر و قدردانی از فعالیت‌های انجام‌شده در این مسجد، گفت: مساجد در شرایط فعلی باید مرکز فعالیت‌های فرهنگی و جهادی باشند.

وی بابیان اینکه ما امروز در عرصه اقتصادی هم در حال جنگ هستیم، افزود: با مرکزیت مساجد می‌شود فعالیت‌های بی‌نظیری انجام داد زیرا اعتماد مردم به مسجد و فضای معنوی آن به‌گونه‌ای است که گاهی حاضرند در اینجا کارهایی انجام بدهند که در جاهای دیگر حاضر نیستند.

 امام‌جمعه اردکان اظهار داشت: اگر مسجدی در این شرایط جنگ اقتصادی و فرهنگی بی‌تفاوت باشد و اهل محل فقط به اقامه نماز اکتفا کنند و هیچ فعالیتی نداشته باشند، سرمایه ارزشمند و گره گشایی را معطل گذاشته اند.

 وی با اشاره به اهمیت موضوع قرض‌الحسنه، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم قرض دادن به مردم و بندگانش را قرض به خود دانسته است«من ذا الذی یقرض الله».

حجت‌الاسلام  والمسلمین شاکر افزود: ورود مساجد به موضوع قرض‌الحسنه ازجمله سنت های خوبی است که می‌تواند بخشی از گره‌ زندگی مردم را باز کند و امیدواریم که بتوانیم موضوع قرض‌الحسنه را در مساجد و محلات مختلف ترویج کنیم و خیرین هم در این زمینه کمک کنند.

 وی گفت: مسئولین شهر از صاحبان صنایع انتظار دارند و مکرر گفته‌ شده که بخشی از سرمایه‌ نقدی خود را در بانک‌های شهرستان قرار دهند تا مردم و جوانان از ثمره و امتیاز آن قرض الحسنه دریافت کنند که جز تعداد کمی و آن هم با سرمایه اندکی به این مطالبه پاسخ ندادند.

 امام‌جمعه اردکان در پایان خاطر نشان: اگر همه صنایع در این موضوع وارد شوند و فقط دو سه درصد از نقدینگی خود را در بانک‌های شهرستان به امانت بسپارند بسیاری از گره‌های مردم و جوانان شهر باز می‌شود و این صنایع هم ضرری نمی‌کنند، بلکه بنابر وعده الهی برکت بیشتری نصیبشان می شود در حالی که این مطالبه باید عمومی شود و همه صنایع موظف به انجام این تعهد اجتماعی شوند.

یاداور می شود: شهرستان اردکان یکی از شهرستان های صنعتی استان یزد به شمار می رود که بیشترین درآمد سالیانه را از بخش صنعت به خصوص در زمینه صنایع کاشی و سرامیک، فولاد، معدن بزرگ چادرملو و...داراست.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha