یکشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۳ |۱۳ جمادی‌الثانی ۱۴۴۶ | Dec 15, 2024
محمد سرشار - مدیر شبکه پویا

حوزه/ محمد سرشار، مدیر شبکه کودک پویا در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: حجت‌الاسلام دکتر مهکام نمایش خوابیدن دو حیوان خردسال روی یک تخت را، ترویج همجنس گرایی، نشانه "نفوذ در شبکه کودک"، «ادبیات رختخوابی» و «همخوابگی» دانسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمد سرشار، مدیر شبکه کودک پویا در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:  حجت‌الاسلام دکتر مهکام نمایش خوابیدن دو حیوان خردسال روی یک تخت را، ترویج همجنس گرایی، نشانه "نفوذ در شبکه کودک"، «ادبیات رختخوابی» و «همخوابگی» دانسته‌اند.

ایشان نوشته‌اند: «امام علی(ع) می‌فرمایند: رختخواب بچه‌های شش ساله را از هم جدا کنید.»

من در صفحه‌شان توضیح دادم اما بر موضع قبلی اصرار کردند لذا این یادداشت را نوشتم.

بدیهی است دغدغه  تربیت جنسی دینی دغدغه شبکه کودک است و در این زمینه مراقبتهای لازم را دارد اما آقای مهکام تندروی کرده‌اند و چند خطا مرتکب شده‌اند:

  

خطای اول: تفاوت مخاطب کانال های پویا و نهال را تشخیص نداده‌اند. خانواده‌ها این موضوع را می‌دانند اما برای اطلاع ایشان مجددا عرض میکنم که کانال پویا ویژه خردسالان زیر شش سال است و حدیث مورد استناد، مربوط به کودکان بالای شش سال (مخاطبان کانال نهال) است.

  

خطای دوم: متاسفانه آقای مهکام، همه احادیث این موضوع را برای مردم نقل نکرده‌اند و فقط آن را که به مذاق ایشان خوشتر بوده، نقل کرده‌اند.

در وسایل‌الشیعه، پنج حدیث درباره جداسازی بستر خواب بچه‌ها وجود دارد. چهار حدیث به سن ۱۰ سال و تنها یک حدیث به سن ۶ سال اشاره دارد!

چرا آقای مهکام ۸۰٪ احادیث را رها کرده‌ و به آن یک حدیث ضعیف تر استناد نموده و حتی اشتباها حدیث پیامبر(ص) را به امام علی(ع) نسبت داده‌اند؟

  

خطای سوم: ایشان متوجه نشده‌اند شخصیت های مجموعه پویانمایی عروسک های دوست داشتنی حیوانات خردسال سه چهار ساله هستند و آنها مصداق هیچکدام از احادیث مذکور نیستند.

   

خطای چهارم: مدعی تاکید بر «همخوابی بدون لباس» در قسمت مذکور شده‌اند که اصلا در انیمیشن نیست!

موضوع اصلی این قسمت خیلی ساده است: پاندا مهمان خرگوش می‌شود. او از صبح تا شب یاد می‌گیرد چگونه با مهمانش رفتار کند. در آخر قسمت هم پاندای مهمان روی تخت خرگوش خوابش برده و خرگوش می‌خواهد او را بیدار کند؛ اما یاد می‌گیرد که با مهمان مهربان باشد. بعد هم اجازه می‌گیرد لباس خواب نپوشد، لباس بیرون را درآورد و مثل مهمان، با لباس داخل خانه، بخوابد.

  

من علت این رفتار آقای مهکام را نمی‌فهمم.

آیا همه انیمیشن های غیرایرانی، به قول ایشان «به شکل خزنده و نامحسوس» در حال آموزش همجنس‌بازی به خردسالان است؟

آیا همه کارشناسان و خانواده‌های کره زمین، موافق همجنس‌بازی و ساکت دربرابر ترویج آن هستند و فقط آقای مهکام و امثال ایشان، قدرت تشخیص این مسأله را دارند؟

سوال های زیادی به ذهنم هجوم آورده.

چرا سلیقه خود را به نام دیدگاه اسلام تجویز می‌کنند؟

چرا به همه چیز با دید جنسی نگاه می‌کنند؟

چرا خانواده‌ها را بی‌دلیل می‌ترسانند؟

چرا ...؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
    8 2
    صرف نظر از مباحث حدیثی . آقای سرشار روانشناس نیست . از دید روانشناسی تربیت جنسی کودک ، القا خوابیدن کنار هم به صورت لخت برای بچه زیر ۶ سال هم جایز نیست.
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    10 10
    صدا وسیما را بی صاحب گیر آوردین و بچه ها را بی پناه، خدا .... کنه کدوم ... وقتی تختش اشغال کس دیگری میره روهمون تخت میخانه مگه مرض داشته باشه وگرنه در حالت عادی بچه میره یه جایی برای خودش پیدا میکنه موارد بسیار دیگری هم من در شبکه نهال دیدم و خوشبختانه مدتهاست اجازه نمیدم بچه ها این شبکه را تماشا کنند
    • شاهزاده ی آتش. ....سرزمین گلها IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 0
      سلام
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    11 3
    مشکل صدا و سیما از کلیت مدیریتش هست . انتخاب مدیر از درون بدنه به هیچ وجه صلاح نیست . خدا کند مدیری بر صدا و سیما صدارت کند که نهایت دغدغه دینی ، عفتی ، غیرتی و اسلامی داشته باشد . اللّٰهم عجل فی التحول .
  • جهان IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    6 7
    با سلام و احترام بنده با نظر اقای مهکام موافقم حضرتعالی نباید برای توجیه اشتباه رخ داده با مسئولیت حضرتعالی متوسل به حدیث ضعیف و یا حسن یا مرسل و.....شوید.ضمنا مستحضر باشید عمل علما و اندیشمندان جابر ضعف حدیث خواهد بود.ثانیا هر فیلمی و یا انیمشینی کار کرد پنهان و آشکار داره و همچنین تبعات و آثار خود را (اعم از مثبت و منفی) می گذارد.ثالثا حضرتعالی باید یک دوره تربیت کودک از مولفین مختلف را مطالعه بفرمایید. رابعا شما نتیجه را از أخس مقدمات اخذ نمودید و نتیجه مقدمات أخس غیر یقینی و وهمی است.!!!!!!
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    5 6
    اگر آقای سرشار از ابتدا میپذیرفتند که در این زمینه اشتباه صورت گرفته، شاید میشد پذیرفت، ولی وقتی بر سر موضوع ایستاده و طلبکارانه بدون داشتن سواد اسلامی، تربیتی و رسانه ای به توجیه مسئله میپردازد خیلی باید احساس نگرانی کرد. توجه بفرمایید برای تقلیل موضوع صحبت از دو حیوان خردسال میکند، این را که همه میدانند منظور از حیوانات در کارتونها انسان است و الا مگر حیوانات حرف میزنند لباس میپوشند در تختخواب میخوابند و... !؟ ضمنا به بچه حیوانات توله و... گفته میشود نه خردسال، واژه خردسال مختص انسانهاست آقای سرشار ضمنا عبارت هم خوابی آقای مهکام را به همخوابگی تحریف و مورد هجمه قرار میدهد که واقعا بی انصافی و عدم صداقت است که از یک مدیر جمهوری اسلامی، آن هم در شبکه کودک و نوجوان سیما به دور است نهی از خوابیدن کودکان در یک بستر علی القاعده مربوط به اعضای یک خانواده است و طبیعتا آمدن مهمان که دوست فرد است به رختخواب مشمول نهی بیشتری خواهد بود
  • m IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    24 4
    سلام به نظر میرسه انتقاد آقای دکتر مهکام علمی و دقیق باشه و جواب آقای سرشار عوام پسند و شاید تخریبی برداشت آقای دکتر مهکام از روایت درست است و به نظر میرسه دکتر مهکام روایات دیگر رو ملاحظه کرده اند منظور آقای مهکام از بیان روایت دلالت التزامی آن بود که اشاره به اصل ضرورت جدایی رختخواب کودکان دارد ایشون گفتند که «تفاوت مخاطب کانال های پویا و نهال را تشخیص نداده‌اند.» اما همه ما خوب می دانیم که این مسأله در جامعه ی ما فرهنگ سازی نشده و رعایت نمی شود ایشون گفتند که «کانال پویا ویژه خردسالان زیر شش سال است و حدیث مورد استناد، مربوط به کودکان بالای شش سال» بحث آقای دکتر مهکام درباره زمان آن نبود بلکه راجع به این بود که نباید به کودک آموزش دهیم که می شود در یک رخت خواب خوابید چه بالای شش سال و چه زیر شش سال اما نکته مهم این است که ممکن است کودک زیر شش سال نتواند این مباحث را مانند افراد بزرگسال تشخیص دهد و بیان کند ولی به صورت ناخودآگاه تحت تأثیر قرار می گیرد و در بزرگسالی آمادگی بیشتری برای آن رفتار دارد
  • سلطان احمدی IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    11 6
    جناب سرشار لطفا اشتباهتان را توجیح نکنید همین برنامه ها در چنین سنی در ذهن کودک تا آخر عمر باقی خواهد ماند و ثبت می شود و این همان تذکر دلسوزانه حاج آقا مهکام است
  • تاملاتی در استلال روایی آقای سرشار ۱ IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    20 0
    پنج روایتی که مورد استناد آقای سرشار قرار گرفته ، و مدعی شدند که ۴ تا از آنها ۱۰ سالگی را هنگام جدایی بچه ها قرار داده است ، روایات ۲ تا ۶ باب ۷۴ از أبواب أحکام الأولاد هستند . از آنجا که می دانیم بلوغ دختران با اتمام ۹ سال قمری است ، لذا استفاده از روایت ۲ برای اثبات معیار کلی ۱۰ سالگی جهت تفرق بین کودکان در خوابیدن با مشکل مواجه می شود ؛ چرا که بعد از بلوغ ، به دختر ، صبیه ، گفته نمی شود ، و تعبیر صبی و صبیه مربوط به ما قبل از بلوغ است ، و دختر ۱۰ ساله صبی نیست . روایت را ملاحظه کنید : «[ ٢٧٥٨١ ] ٢ ـ وبإسناده عن عبدالله بن ميمون ، عن جعفر بن محمد ، عن أبيه ، عن آبائه عليهم‌السلام قال : قال رسول الله صلى‌الله‌عليه‌وآله : الصبي والصبي ، والصبي والصبية ، والصبية والصبية يفرق بينهم في المضاجع لعشر سنين.»
  • تاملاتی در استلال روایی آقای سرشار ۲ IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    22 0
    روایت های ۴ و ۶ اساسا در مورد جدا خوابیدن بچه ها از همدیگر نیست ، بلکه بین بچه و مادرش مورد نظر می باشد ، ببینید : «[ ٢٧٥٨٣ ] ٤ ـ وفي ( الخصال ) : عن محمد بن الحسن ، عن الصفار ، عن جعفر بن محمد الاشعري ، عن عبدالله بن ميمون القداح ، عن جعفر بن محمد ، عن آبائه عليهم‌السلام قال : يفرق بين الصبيان والنساء في المضاجع إذا بلغوا عشر سنين.» و «[ ٢٧٥٨٥ ] ٦ ـ وعن علي بن إبراهيم ، عن أبيه ، وعن عدة من أصحابنا ، عن سهل بن زياد ، عن جعفر بن محمد الاشعري ، عن ابن القداح ، عن أبي عبدالله عليه‌السلام قال : يفرق بين الغلمان وبين النساء في المضاجع إذا بلغوا عشر سنين.»
  • تاملاتی در استلال روایی آقای سرشار ۳ IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    51 0
    اما روایت ۵ ، این روایت از لحاظ سندی حد اقل مرفوعه است چنانکه تعبیر «یرفعه» به وضوح نشانگر این معنی است . و اما از لحاظ دلالی موضوعش پسر بچه هاست ، نه عموم بچه ها ، کما این که مواردی همانند «الغلام»و«یحتلم لاربع عشرة» شاهد بر این ماجراست . این روایت « [ ٢٧٥٨٤ ] ٥ ـ محمد بن يعقوب ، عن محمد بن يحيى ، عن أحمد بن محمد بن عيسى ، عن أبي محمد المدائني ، عن عائذ بن حبيب بياع الهروي ، عن عيسى بن زيد ، يرفعه [١] إلى أبي عبدالله عليه‌السلام قال : يثغر الغلام لسبع سنين ، ويؤمر بالصلاة لتسع ، ويفرق بينهم في المضاجع لعشر ، ويحتلم لاربع عشرة ، ومنتهى طوله لاثنتين وعشرين ، ومنتهى عقله لثمان وعشرين سنة إلا التجارب.»
  • تاملاتی در استلال روایی آقای سرشار ۴ IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    2 0
    با این شرایط تنها روایتی که از حیث دلالی عمومیت داشته و مانعی برای دلالت ندارد ، روایتی است که شیخ بزرگوار و کارشناس بدان تمسک فرمودند ، یعنی روایت ۲ باب مذکور ، این روایت : «[ ٢٧٥٨٢ ] ٣ ـ قال : وروي أنه يفرق بين الصبيان في المضاجع لستّ سنين.» که مورد استناد حجت الاسلام شیخ بزرگوار مهکام ، قرار گرفته است .
  • تاملاتی در استدلال روایی آقای سرشار ۵ IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 0
    لا یخفی که واژه «یفرق» در مقام انشاء بوده و وجوب را می رساند ، یعنی نبایستی از ۶ سال تاخیر بیفتد و پذیرفتی نیست ، اما آیا سن ایده آل و اطمینان بخش تفکیک محل خواب را روایت متعرض شده است ؟ خیر ، کارشناس با توجه به بهترین زمان نظر خود را می دهد ، و البته شرایط زمانه را هم مد نظر قرار می دهد ، مثل کاهش سن تمیز بچه ها ، بلوغ های زود رس ، تلاش عوامل اشاعه فحشاء و منکرات جهانی و ... ، لذا مسئولان صدا و سیما می بایست نهایت اشتیاق را برای استفاده از آرای عفاف بخش کارشناسان دینی داشته باشند . وفقکم الله و إیانا لمرضاته و جنبنا و إیاکم عن سخطه و کرهه .
  • مهدی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    2 1
    سلام من این کارتون را ندیدم و زیادنظر مشخصی نمیدم ولی سوال اینجاست چه بر سر جامعه آمده که کودک شش ساله از تماس بدنی شهوانی لذت میبره؟واقعا کودکچنین درکی داره؟!! واگر داره چرا؟ واقعا ما در کودکی خودمان و تا پیش از سن بلوغ چنین درکی از تماس بدنیبا همجنس داشتیم؟؟؟! من در دبستان علوی درس خواندم و یکی از قوانین آن این بود کهنباید دست دور گردن هم بیندازیم. البته شکر خدادر مدرسه راهنمایی و دبیرستان علوی مرا نپذیرفتند. و خداشاهد است که برخی دوستان را بع ها دیدم و عجب انحرافات اخلاقی پیدا کرده بودند. توجه به مسائل اخلاقی بسیار لازم و مطلوب است . اما مراقب باشیم از آن سوی بام پایین نیفتیم. با این دیدگاه نه فرزندی مجاز است کنار اولیا خود بخوابد و نه در کنار دوستانش اردو و استخر برود و... بهترنیست به جای محدودکردن افراطی؛ شرف و غیرت و خود داری نفس کودکان را تقویت کنیم؟ هرکودکی خواهر و برادری دارد که تا پایان عمرهمراه اوست و هر فردیباید جایگاه روابطش با محارم و نزدیکان و دوستان خانوادگی و همکلاسانش را آموزش ببیند . نه اینکه به هر انسانی دیدگاه جنسی غالببر سایرعواطف داشته باشد.
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      0 0
      اولین ابزار شناختی کودکان حس لامسه و از طریق تماس بدنی است ، تماس عاطفی و جنسی یکی نیستند ، طبعا نباید از کودک انتظار واکنش یکسانی داشت
  • مسعود IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    7 3
    با سلام واقعا تاسف می خورد از این همه ساده اندیشی آقای مهکام متاسفانه این تند روی ها فقط برای برجسته کردن رخ می دهد و نگاه کارشناسی ندارد. ای کاش آنهایی که درس دین خوانده اند یکم نگاه تخصصی داشته باشند. به صراحت عرض می کند صحبت های آقای سرشار کاملا درست و منطقی است .
    • IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 14
      اتفاقا برعکس ساده اندیشی دقیقا همان گونه ای است که سرشار تصور می کند ، از کنار صحنه های تعبیه شده در کارتون ساده و بی خیال گذشتن ! این کمال تاسف را می طلبد ‌. زمانی که یادگیری در شرایط خلأ ذهنی است ، و عادتی شکل نگرفته صحنه ای جلوی چشم کودک قرار بگیرد و سرمنشأ صفت و حالتی در وی گردد که همانند یک پادشاه در وجودش حکمرانی کند ، از این دست بی خیالیها در صدا و سیما به وفور دیده می شود ...
  • عبداللهی US ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    22 3
    من یه دختر کوچک دارم که عاشق شبکه کودک است واقعا مجموعه های خوبی دارن آدم باید انصاف داشته باشه. اون آقایی که انتقاد کرده به این برنامه واقعا براش متاسف هستم . من‌ شوهرم آمریکا درس خونده هیچ شبکه ایران نگاه نمی کنیم و ماهواره داریم چون خبر دروغ پخش میشه ولی تنها شبکه خوب ایران شبکه پویا است چون حداقل به دختر مطالب بد یاد نمی دهند.
    • IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      1 19
      چون دختر کوچولوی شما عاشق پویاست پس خوب است ! شوهرتان آمریکا درس ... ! هیچ شبکه ای جز پویا نمی بینید ! همه شبکه ها دروغ می گویند جز پویا ! خیلی عالیه ! چقدر پویا با دروس آمریکایی و مشی اونها هماهنگی داره ! کاملا درست میگید ! کاش این رو هم می بردید آمریکا ! بخصوص این روزا آمریکا در اوج انسانیته !
  • اکبری IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    10 3
    با سلام اگر واقع نگر باشیم و عدالت محور نظر حجت الاسلام بزرگوار جناب مهکام عزیز کاملا رد است و استدلال ایشان قابل پذیرش نیست. من دکترای روانشناسی از دانشگاه تهران دارم از نظر علم روانشناسی این استدلال کاملا رد است اینجا گفتن جزئیات مقدور نمی باشد.
    • IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 14
      آفرین بر روان شناس گرامی که قادر نیست حتی کوچکترین توضیحی در باره نظرش بدهد ! خب همان بهتر که نظرتان را مبهم بگذارید !
    • ریحانه IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
      5 0
      اگر امریکا اینقدر بده چرا بزرگان فرزندان شان را برای اموختن بدی به امریکا فرستادن
    • اسی IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
      1 11
      روانشناسایی داریم که الان دارن به بچه ها میگن برید دوست دختر بگیرید.فقط روانشناسی اسلامی مورد تایید است
  • سیده زهرا IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    20 2
    سلام من حجت الاسلام مهکام را خیلی وقته میشناسم و ارادت ویژه نسبت به ایشون دارم . ولی واقعا برام عجیب است چرا این استدلال غلط را ارایه دادن. ولی مطمن هستم منظور دکتر مهکام چیز دیگری بوده . حتما حضوری از ایشان می پرسم ولی دلم سوخت که چرا دکتر اینگونه قضاوت کرده و استدلال دکتر مهکام به نظرم درست نبود.
    • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      4 12
      ادعاهای پیاپی ! گاه تاسف ، گاه دلسوزی برای استاد مهکام ! و پر از ادعای بلا دلیل .
  • سحر دلاوری IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    3 0
    واقعا خنده دار است استدلال مهکام من رندوم وارد سایت شدم و این مطلب خوندم. اخه خردسال که به سن بلوغ نرسیده خخخخ بعدشم اینا مخالف هم خوابیدن اگر همین فرد لاستیک ماشین پنچل بشه نمیتونه تعمیر کنه اون وقت این افرد فقط نظر های غیر کارشناسی می دهند.
    • IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 32
      همین به سن بلوغ نرسیده مهمه آره ، تعبیه یک رفتار بد در ذهنیات معصومانه کودک یک شیطنت فوق العاده رذیلانه و در عین حال خطرناک هست ، اما متاسفانه ... !!!!!
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    1 0
    جناب سرشار سخن پیامبر و امیرالمومنین علیهما و آلهما أفضل صلوات المصلین با هم اعتبارشون فرق می کنه ؟!
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 0
    «آیا همه انیمیشن های غیرایرانی، به قول ایشان «به شکل خزنده و نامحسوس» در حال آموزش همجنس‌بازی به خردسالان است؟» از کجای سخن شیخ بزرگوار ، سوال «همه ...» برای شما پیش آمد ؟ کجای سخن ایشان چنین سوالی پیش می آورد ؟! شما وقتی حرف طرفتان را می گذارید ، مخاطبتان طبعا آن را می بیند ، و صداقت یا عدم صداقت شما محک می خورد .
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    1 1
    «آیا همه کارشناسان و خانواده‌های کره زمین، موافق همجنس‌بازی و ساکت دربرابر ترویج آن هستند و فقط آقای مهکام و امثال ایشان، قدرت تشخیص این مسأله را دارند؟» اولا موافقت همه کارشناسان را از کجا آوردید ؟ آمار گرفتید ؟ دستگاه تبلیغانی مسلط جهانی امکان شنیده شدن را می دهد ؟ طرحان سند ۲۰۳۰ با سلطه شومشان فرصت مخالفت برای دیگران گذاشته اند ؟ امروزه کدام تفکر فرهنگی بر جهان استیلاء دارد ؟ کارشناشان پرورش یافته این مجموعه چگونه امکان اندیشدن خلاف آن را دارند ؟ نگاه استنادی و اتکایی یک مدیر مسلمان برخوردار از پاک اندیشی ، به اتفاق و اجماع چنان مجموعه ای چه معنایی دارد ؟
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    1 1
    «چرا سلیقه خود را به نام دیدگاه اسلام تجویز می‌کنند؟ چرا به همه چیز با دید جنسی نگاه می‌کنند؟ چرا خانواده‌ها را بی‌دلیل می‌ترسانند؟» جالبه ! سلیقه ی مطمئن به ساختار فرهنگی بیگانه و سلیقه دارای مداقه در آن ، کدام اسلامی است ؟ به فرهنگ سازیهای مترصد عادی سازی همجنسگرایی و ... با دید غیر جنسی نگاه کنیم ! چقدر ایشان دغدغه مندند ! واقعا راست میگید هیچ دلیلی ندارد خانواده ها بترسند چون مدیران نترس این گونه ای دارند که خیلی اعتماد به نفس شون بالاست !
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      0 17
      باسلام حتی ابن کارتون تبلیغ گروه هم جنس باز پلی بوی هستش که نمادشان خرگوش سیاه رنگ هستش
  • ناشناس IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 0
    کلا برنامه های جدید پوبا. بی محتوی و بدآمز اند. کاش به جای هزینه تولیدبا خرید این برنامه های بی خاصیت. برنامه ها و کارتونهای دهه شصت را بازپخش کنندِ کاری که شبکه امید وآموزش انجام می دهد. من دوتا فرزند دارم. خانه باشم. نمی گذارم. این چرت وپرت را ببینند. فقط دهه شصت.
  • محمد جواد IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 1
    لطفا لطفا دیجیمون راپخش کنید و روی زمان شنبه تا چهارشنبه باشد
  • هم وطن IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    0 0
    سلام نظارت نیست 2030 درحال اجراست تو شبکه پویا
  • نازنین IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    1 0
    کاملا با اقای محمد سرشار موافقم اینها علایق شخصی خودشان رو ب نام دین مینویسند متسفانه
  • ناشناس IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    2 17
    با همین دیدگاه های مسخره تون شبکه به این خوبیو به گند کشیدین که حتی در روز یک دقیقه هم نمیشه این شبکه رو تحمل کرد قبلا کلی برنامه مهیج و عالی ایرانی و خارجی پخش میشد که پتانسیل اینو داشت ساعتها با بچه بشینی پا تلویزیون الان عملا پر شده از شعر و سرود و ذکر های مذهبی متاسفم واقعا وقتی با گذشته مقایسه میکنم خیلی دلم میسوزه که شبکه پویا و البته نهال اینطوری شد
  • گمنام IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    سلام به عنوان یک ایرانی تشکر میکنم از همه دغدغه مندان و فعالان عرصه جهاد فرهنگی و جهادتبیین که نقشه های دشمن خبیث را نابود میکنند ان شاءالله عاقبت بخیر شوند متاسفانه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منطبق و در راستای اهداف مقدس انقلاب نیست و جامانده برخی از مجموعه های تلویزیونی از سریال و فیلم و برنامه کودک گرفته تا برخی برنامه های دیگر گاهاً آشکارا به اعتقادات ملت ایران توهین میکنند در کشور عزیزم هزاران شهید پر پر شدند تا ما مردم و مسئولین امنیت داشته باشیم برخی ها از ماهواره و شبکه های ماهواره ای حمایت میکنند و از آمریکا تعریف میکنند نقد به صدا و سیما وارد هستش چون احتمال نفوذی و خائن در ارکان آن ممکن است باشد مسئولین صدا و سیما فراموش نکنند روز مرگ و قیامت را ولی دل بستگی به برنامه های ماهواره و آمریکا که با هزاران دروغ و اراجیف کثیف که هدفشان از بین بردن خانواده و نابودی نوجوان و جوان این کشور است. خانواده ها باید مراقب نوجوان و کودکشان باشند چرا که آنان امانت در دست پدر و مادر هستند مبادا پدر و مادر با دست خودشان فرزندشان را نابود و بدبخت کنند. شهید محمد رضا رضایی جوانی که سربازان بعثی به شکل وحشتناکی شهیدش کردن ما به خون شهدا مدیونیم ان شاءالله ظهور نزدیک است زنده باد ایران و ایرانی لبیک یا امام خامنه ای مرگ بر آمریکای قاتل و جنایتکار مرگ بر اسراییل کودک کش و غاصب مرگ بر منافقین و خائنین عجل علی ظهورک یا صاحب الزمان