جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نقیب

حوزه/ شاعر جوان آیینی گفت: یک شاعر آیینی باید بیش از هر چیز اهل مطالعه کتب معتبر و دست اول باشد.

سید علی نقیب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که شعر آیینی باید از حیث اندیشه ای و تفکری، شعری غنی و سرآمد باشد، اظهار داشت: برای تحقق این هدف قبل از هر چیز شاعر آیینی باید خود را مقید بداند که اهل مطالعه کتب معتبر و دست اول باشد.

وی افزود: متاسفانه گاهی اوقات برخی شاعران به جای آن که خوراک محتوایی خود را از کتب معتبر به دست بیاورند، از کتب و منابعی آن را اخذ می کنند که چندان نمی توان به اعتبار و استناد آن ها اطمینان کرد.

وی گفت: برای تعمیق معرفت و بینش شاعر، باید او اهل مطالعه بسیار و به خصوص خواندن کتب عمیق و معتبر باشد و لذا مقام معظم رهبری بارها در دیدار با شاعران و نویسندگان بر اهمیت این موضوع تأکید کرده و خواستار توجه بیش از پیش به منابع دست اول شیعی و اسلامی شده اند.

این شاعر آیینی اضافه کرد: محرم امسال به جهت شرایط کرونا و این که به نسبت سال های قبل فرصت بیشتری در منزل داشتم، بیش از سال های دیگر به مطالعه رو آوردم و از این فرصت استفاده کردم و شعر و نوحه برای مداحان نوشتم.

وی گفت: ان شاءالله در آینده نزدیک مجموعه شعر آیینی بنده منتشر می شود که امیدوارم مورد استفاده علاقه مندان قرار گیرد.

نقیب همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فراخوان شعر رحمت واسعه با موضوع شعر عاشورایی ابراز داشت: این سوگواره به همت اداره هنرهای ادبی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود و علاقه مندان از اول تا بیستم محرم فرصت ارسال آثار دارند و بعد از این زمان آثار داوری شده و در مناسبتی خاص از صاحبان آثار برتر تجلیل به عمل می آید.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha