پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید حمید جزایری

حوزه/ سال تحصیلی جدید جامعةالمصطفی از ۱۵ شهریور ماه آغاز شده اما آیین افتتاحیه ۲۰ شهریور به صورت مجازی با سخنرانی آیت الله العظمی نوری همدانی، حجت الاسلام والمسلمین عباسی، رییس جامعه المصطفی و گزارش معاون آموزش برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید جزایری در نشست خبری مراسم آغاز سال تحصیلی جدید  جامعه المصطفی و تجلیل از طلاب برتر که امروز در سالن جلسات ساختمان مرکزی المصطفی برگزار شد، با تصریح بر این که نحوه مواجهه با کرونا از افتخارات جامعه المصطفی است، گفت: اولین مجموعه ای که توانست در شرایط کرونایی به صورت صحیح عمل کند المصطفی بود به گونه ای که در آغاز شیوع کرونا و از ۵ اسفندماه، تمام آموزش ها از حضوری به برخط و آنلاین تبدیل و هر هفته بیش از ۵ هزار کلاس مجازی ارائه شد.

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی از ۱۵ شهریور ماه آغاز شده اما آیین افتتاحیه ۲۰ شهریور به صورت مجازی با سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی، حجت الاسلام والمسلمین عباسی رییس جامعه المصطفی و گزارش معاون آموزش برگزار می شود.

وی افزود:  جامعه المصطفی میزبان دانش پژوهانی از ۱۲۰ ملیت است که در ۲۵۰ رشته و گرایش در مقطع کارشناسی تا دکتری و سطح یک تا پنج در ایران و بخش های خارج از کشور مشغول تحصیل هستند.

معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به طرح تحول آموزشی در جامعه المصطفی اظهار کرد: در این طرح، رشته های علمی در شش محور، دانش های مربوط به فقه و اصول با بیش از ۱۰۰ گرایش، قرآن و حدیث، حکمت، فلسفه و عرفان، تاریخ و سیره، زبان و فرهنگ ها و علوم انسانی تقسیم می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین جزایری افزود: در طرح تحول آموزشی، رشته ها و گرایش های ارائه شده در المصطفی به ۳۶۰ رشته گرایش افزایش پیدا خواهد کرد و کارگروه های مهارتی نیز وارد سیستم آموزشی می شود.

معاون آموزش جامعه المصطفی در پایان خاطر نشان ساخت: کلاس های سال تحصیلی جدید المصطفی به صورت تلفیقی حضوری و مجازی برگزار می شود؛ به عنوان مثال برخی مقاطع همانند دکترا که تعداد دانش پژوهان کم است، در صورت اعمال تمام دستورالعمل های بهداشتی از سوی واحد آموزشی، کلاس ها به صورت حضوری برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha