سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
موسوی حسب

حوزه/ پژوهشگر حوزوی و فعال فرهنگی تصریح کرد: یکی از الزامات مهم تحول خواهی در عرصه فرهنگ ناظر به لزوم بهره گیری از ظرفیت عظیم جوانان مؤمن و انقلابی است.

حجت الاسلام سید محمود موسوی حسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که فرهنگ هر جامعه ای، مجموعه ای متشکل از ارزش ها، هنجارها، مباحث مربوط به سنت و امور اعتقادی، همچنین آداب و رسوم، مذهب، زبان و ... است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نخستین بار در سال ۸۱ به موضوع مهندسی فرهنگی اشاره کرده و فرمودند که یکی از اصلی ترین وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی، اهتمام در زمینه مهندسی صحیح فرهنگ است. البته از آن سال تاکنون ایشان رهنمودهای بسیاری در عرصه فرهنگ ارایه نموده اند که متاسفانه آن گونه که باید و شاید از سوی دستگاه های متولی مورد توجه و اهتمام قرار نگرفته است.

وی با بیان این که برای ایجاد تحول مطلوب در مباحث فرهنگی و تحقق اهداف کلان مدنظر مقام معظم رهبری در حوزه مهندسی فرهنگی می بایست از ظرفیت جوانان مؤمن و انقلابی به خوبی بهره بُرد، گفت: در کلام و رهنمودهای حکیمانه سکاندار انقلاب اگر دقت کنیم به خوبی متوجه می شویم که از نگاه ایشان، توسعه فعالیت های فرهنگی در بین جوان های مؤمن و انقلابی، نقش بسیار زیادی در پیشرفت کشور و نیز ایستادگی در مقابل دشمنان ایفا کرده و لذا باید این مهم همچنان مورد عنایت و توجه ویژه مسئولان و متولیان امور فرهنگی کشور باشد.

این کارشناس و فعال فرهنگی همچنین افزود: از نگاه رهبر معظم انقلاب، لازمه موفقیت در امر مقابله با تهاجم فرهنگی بعد از نیت و رویکرد مخلصانه، کار و ابتکار است که قطعاً با ورود جوانان مؤمن و انقلابی شاهد کارهایی معجزه گونه در ابعاد و عرصه های مختلف از جمله عرصه های فرهنگی خواهیم بود، همچنان که تاکنون نیز چنین بوده است.

وی با اشاره به این که لازمه تحول خواهی در عرصه فرهنگ، دغدغه مندی برپایه نگاه و رویکرد دینی و انقلابی است، خاطرنشان کرد: علاوه بر بحث دغدغه مندی که لازمه مطالبه گری در این باره است، ما باید بکوشیم که فعالیت های فرهنگی به یک فعالیت جمعی تبدیل شود، چرا که به هر حال در فعالیت های تشکیلاتی و جمعی، بسیار بهتر از فعالیت های انفرادی، ظرفیت ها و توانمندی ها مجال بروز و ظهور پیدا می کند و در نهایت خروجی ها نیز مطلوب تر خواهد بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha