پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم درهای باز مجازی مسجد مرکزی کمبریج برگزار می شود

حوزه/ در راستای طرح «درهای باز میراث»، مسجد مرکزی کمبریج که نخستین مسجد اکوسیستمی اروپا محسوب می‌شود، به صورت مجازی مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cambridgenetwork، به عنوان بخشی از طرح «درهای باز میراث» در کمبریج بریتانیا، که به صورت ابتکار سه روزه از ۱۱ تا ۱۳ سپتامبر برگزار می‌شود، اماکن دیدنی جدید و قدیمی این شهر در فضای مجازی مورد بازدید قرار می‌گیرند.

زمان بندی اختصاص یافته برای دسترسی آنلاین به مسجد از ساعت ۴ تا ۴:۳۰ بعد از ظهر روز شنبه ۱۲ سپتامبر و ۴:۳۰ تا ۵ بعد از ظهر همان روز اعلام شده و ویدئوی ضبط شده نیز پس از آن به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود.

 مسجد جامع کمبریج، نخستین مسجد سازگار با محیط زیست در اروپا قرار است در این طرح درهای باز شرکت کرده و بازدیدکنندگان می‌توانند به نمایش آنلاین و مستقیم مسجد جامع پیوسته و از طریق اینترنت، با فضای این مسجد، طراحی و همچنین ساختار بخش‌های مختلف آن که مسجدی با ظرفیت ۱ هزار نفر می‌باشد آشنا شوند.

«باغ اسلامی» یکی از بخش‌های مهم این مسجد می‌باشد که توسط مهندسان معماری متخصص و شناخته شده طراحی شده است و بازدید از  این باغ بخشی از آشنایی مجازی با مسجد خواهد بود.

به این ترتیب بازدیدکنندگان می‌توانند یک مستند کوتاه پیرامون چگونگی ساختمان مسجد و طراحی آن ببینند.

به گفته برگزار کنندگان ویدئوی این مراسم درهای باز مجازی از آغاز مراسم در کانال‌های فیس بوک و یوتیوب مسجد ارائه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha