جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست ادبی نگاهی به امر بع معروف و نهی از منکر در شعر حوزه

حوزه/ با حضور تنی چند از شاعران مطرح حوزوی، "نشست ادبی نگاهی به مفهوم امر به معروف و نهی از منکر در شعر حوزه" از سلسله نشست های کنگره ملی شعر امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، با حضور تنی چند از شاعران مطرح حوزوی، "نشست ادبی نگاهی به مفهوم امر به معروف و نهی از منکر در شعر حوزه" از سلسله نشست های کنگره ملی شعر امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

در این نشست که در سالن جلسات خبرگزاری حوزه برگزار شد، حجج اسلام روح الله مختاری، رئیس کنگره ملی شعر امر به معروف و نهی از منکر، حسین علاءالدین، دبیر این کنگره، جواد محمدزمانی و سلمان علوی، هر دو از شاعران و کارشناسان ادبی حوزه به ایراد سخن و طرح نظرات خویش پرداختند.

حجت الاسلام حسین علاء الدین طی سخنانی در ابتدای این نشست ضمن تسلیت ایام حزن و ماتم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم ترین واجباتی است که هم در روایات ما و هم در کلام و سیره بزرگان به خصوص حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، به آن توجه بسیاری شده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب تأکید می فرمایند که مهم ترین و رساترین ابزار برای انتقال یک مفهوم در جامعه و رواج آن، ابزار هنر است و ایشان در این باره به صراحت به هنر شعر و اثرگذاری بالای آن در جامعه اشاره می کنند و لذا برگزاری اولین کنگره ملی شعر امر به معروف و نهی از منکر، آغاز جریان مبارکی به منظور احیای این فریضه مسلم الهی در جامعه است.

این شاعر حوزوی همچنین گفت: این کنگره ملی با پیام آیت الله العظمی نوری همدانی آغاز شد و ایشان در این پیام به سبقه و جایگاه والای امر به معروف و نهی از منکر در شعر حوزه و شعر علما و بزرگان اشاره داشتند و اینکه چقدر این اشعار در انتقال مفهوم این فریضه در سطح جامعه مؤثر بوده است.

وی بیان داشت: از این حیث در این جلسه، به دنبال تبیین مفهوم امر به معروف و نهی از منکر در شعر حوزه هستیم و این که هر چه بیشتر و بهتر از نظرات و دیدگاه های اساتید و کارشناسان عزیز استفاده کنیم تا ان شاءالله خروجی این جلسه به محتوای ماندگاری برای علاقه مندان به شعر و عموم مردم تبدیل شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha