پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه همدان و تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: امروز ۷۰ روستا که دارای جمعیتی بیش از هزار نفر هستند، نیازمند یک روحانی و طلبه که حداقل ۶ سال درس خوانده باشد، دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله موسوی اصفهانی ظهر امروز در  مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه همدان با تاکید بر اینکه حوزه امروز امانتی از جانب علمای گذشته است، اظهار داشت: طلابی که امروز به حوزه‌های علمیه آمده‌اند باید به این حضور افتخار کنند و خود را سرباز حضرت حجت(عج) بدانند.

وی افزود: همه ما به اینکه مدافع دین هستیم افتخار می‌کنیم و آن را توفیقی از جانب خداوند می‌دانیم و برای رسیدن به موفقیت در این راه باید با تمام توان تلاش کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه محلی برای تقویت اخلاص، علم، جهاد و شهادت و سعادت دنیا و آخرت ما است، گفت: جلسه امروز به دو دلیل برگزار شده است، نخست آغاز سال تحصیلی جدید و خیر مقدم به طلاب جدید الورود و دیگر تقدیر از حجت الاسلام والمسلمین قائینی به سبب حضور و فعالیت ده ساله در استان همدان.

وی تصریح کرد: در ده سال حضور پر افتخار ایشان در حوزه علمیه همدان شاهد رونق گرفتن درس خارج بوده‌ایم و حتی امسال نیز برای درس خارج در حدود صد نفر ثبت نام کرده‌اند و این از برکات تلاش حجت الاسلام والمسلمین قائینی است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پوستر ثبت نام از روحانیون در طرح هجرت در حیاط مدرسه، عنوان کرد: امروز ۷۰ روستا که دارای جمعیتی بیش از هزار نفر هستند، نیازمند یک روحانی و طلبه که حداقل ۶ سال درس خوانده باشد دارند و لذا این بنر را در حیاط مدرسه نصب کردیم تا طلاب برای حضور در این طرح پیش قدم شوند.

وی در پایان با اینکه حضور در این راه سختی‌هایی را نیز به همراه دارد، مطرح کرد: یک رزمنده هیچ‌گاه برای تامین معاش زندگی وارد جنگ نمی‌شود، بلکه برای دغدغه‌ای که دارد به دفاع می‌پردازد و لذا طلاب ما نیز به جهت دغدغه‌ای که برای دفاع از دین دارند به این میدان آمده‌اند و به سربازی امام زمان(عج) مشغول هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha