جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مهدی زمانی فرد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین زمانی فرد با اشاره به اهمیت حرکت جهادی طلاب و ارائه خدمت به مردم، گفت: حضور طلاب در کنار بیماران کرونایی از همان مصادیق مواسات است که در خوشی ها و ناخوشی ها همراه مردم بوده و هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی زمانی فرد در مراسم افتتاحیه سال جدید تحصیلی  مدرسه علمیه عالی نواب مشهد با اشاره به رسالت حوزیان بر اساس آیات و روایات، ابراز کرد: هدایت خلق به سوی خدا رسالت اصلی حوزه می باشد که بزرگترین و ارزشمندترین مسئله انسانی است.

استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به « اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِیمَ»، خاطر نشان کرد: تنها خواسته ی موجود در سوره حمد که هر روزه در تمام نمازها خوانده می شود این است که اول مهتدی شویم و سپس هادی باشیم. این شأن ماست و البته هدایت مراحلی دارد که به نسبت هر فرد مختلف است.

وی اضافه کرد: هادی بودن یک آرمان دست نیافتنی نیست بلکه علمای ربانی به عنوان نمونه های بارز در هدایتگری مردم وجود داشته و دارند. الگوهای عینی اینها هستند که باید نصب العین طلبه باشد. 

حجت الاسلام والمسلمین زمانی فرد در ادامه درباره راهکار اجرای رسالت طلاب تشریح کرد: در این زمینه سه عنصر علم و معرفت، اخلاق محوری و مردمی بودن باید مورد توجه طلاب به عنوان هادیان اجتماعی باشد.

وی، سه ویژگی علم را آموزش، پژوهش و به روز بودن دانست و افزود: علم عمیق با حل مسئله ایجاد می شود و تاکید اسلام نیز بر این مطلب است که علم به عنوان سرمایه ی یک هادی، باید کافی و قابل قبول باشد.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه تخصص در یک علم لازم است اما نباید از علوم دیگر فراموش شود، ادامه داد: به روز بودن در علم یعنی اطلاع از جدیدترین مسائل علم، شبهات و ... که آثار علمای سلف، نشان دهنده ی به روز بودن آنان در زمان خود، است به طور مثال اصول فلسفه و روش رئالیسم مرحوم علامه طباطبایی به روزترین کتاب در آن زمان بود.

وی درباره اخلاق محوری نیز اظهار کرد: هادی باید تجسم اخلاق و تزکیه باشد و هدایت مردم با نفس پاک شکل بگیرد نه با حرفِ تنها، محقق شود.
حجت الاسلام والمسلمین زمانی فرد، مردمی بودن را همراهی و همگامی با آنان دانست و سه ویژگی مواسات، جهادی بودن و اغماض نکردن از اشتباهات را در این زمینه مهم خواند و یاد آور شد: باید با امر به معروف و نهی از منکر، اشتباهات جامعه را به حداقل رساند که این امر از وظایف طلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی فرد با اشاره به اهمیت حرکت جهادی طلاب و ارائه خدمت به مردم، گفت: حضور طلاب در کنار بیماران کرونایی از همان مصادیق مواسات است که در خوشی ها و ناخوشی ها همراه مردم بوده و هستند. 

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha