شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید مصباح عاملی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به فعالیت های خوبی که در این حوزه در زمینه ظرفیت سازی و معیشت طلاب برداشته شده، مدرسه سازی را با رویکرد مردمی بودن و انجام رسالت حوزوی خدمت اجتماعی مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در نشست امضای وقف نامه مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی (عج) مشهد که در محل مرکز مدیریت این حوزه برگزار شد، با اشاره به ظرفیت سازی هایی که در مناطق محروم و حاشیه شهر توسط مجموعه حوزه علمیه خراسان در حال انجام است، ابراز کرد: مطالبات مقام معظم رهبری از این نهاد مقدس درباره برنامه های تحولی و انجام رسالت در هدایت دینی و سیاسی و خدمت اجتماعی به مردم است که به زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری نیاز دارد و می بایست از آن حمایت کرد؛ از این رو، مرکز مدیریت در به ثمر نشاندن ظرفیت‌سازی های پیش رو پشتیبانی لازم را انجام می دهد.

مدیر حوزه علمیه خراسان ادامه داد: همانگونه که در عرصه نرم افزاری به برنامه‌ها و نظام‌های آموزشی و ... نیاز است، از سوی دیگر، در زیرساخت های سخت افزاری نیز باید به دو مقوله ظرفیت‌سازی و معیشت توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه در بعد معیشت نیز کارهای خوبی انجام شده، ابراز کرد: بعد از حکم انتصاب مقام معظم رهبری، سیاستگذاری‌ها و برنامه های مناسبی در این زمینه پایه ریزی و اجرا شده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه، یکی از علت های بقای حوزه علمیه را به واسطه ظرفیت سازی های زیرساختی و ایجاد مدارس علمیه دانست و افزود: اگر ظرفیت سازی هایی که در گذشته ایجاد شده، نبود، مطمئناً حوزه های علمیه در طول تاریخ رشد کمی و کیفی کنونی را نداشت.

وی درباره ظرفیت‌سازی توضیح داد: باید ساخت مدرسه علمیه با جامع نگری همراه باشد و از آنجا که این نهاد از گذشته دارای استقلال بوده و مردمی است، ظرفیت سازی ها نیز می بایست مردمی باشد، زیرا با این رویکرد، آحاد افراد جامعه و متدینین یک مدرسه علمیه را از آنِ خود می دانند و در تامین هزینه ها و ساخت آن مشارکت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی تاکید کرد: تربیت برخاسته از دانش، بینش، تهذیب، اخلاق، بروز بودن و در تراز انقلاب و مطالبات مقام معظم رهبری قرار داشتن، از ویژگی‌های جامع نگری است که طراحی و اجرای درست در دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری آغازی برای تحقق این نکته است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ارتباط مردمی از ابتدای ساخت مدرسه را کاری لازم دانست و اظهار کرد: مشارکت در ساخت و از سوی دیگر ایجاد ظرفیتی برای حضور و تعامل آحاد جامعه از کارهایی است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی توجه به این دو زیرساخت اصلی ظرفیت سازی و معیشت را برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری مورد تاکید مجدد قرار داد و گفت: این دو امر، مقدمه است و از این رو باید برای رسیدن به رشد و بالندگی علمی و انجام رسالت های طلبگی مدنظر قرار گیرد.

در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد نظافت،‌ مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) مشهد نیز با اشاره به اینکه نگاه جبهه ای در خط تربیت و فرهنگ باید وجود داشته باشد، گفت: مجموعه این مدرسه ذیل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در خدمت حضرت بقیه الله ارواحنا فداه به دنبال تربیت طلبه ای انقلابی، خوش خلق و با سواد است تا در انجام رسالت خود موفق باشد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این نشست و اقدام در خصوص وقفنامه، فتح بابی برای ادامه کارهای پیش روست، از خیرخواهی ها و تلاش های مجموعه مرکز مدیریت در راستای بالندگی و رشد حوزه علمیه خراسان تقدیر کرد.

گفتنی است،‌ وقف نامه مجتمع تربیتی آموزشی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف مشهد که در محدوده رسالت در حال ساخت است، زیر نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و با تولیت حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد نظافت به امضای حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، مدیر این حوزه و مسئولان مرکز مدیریت و مجتمع مذکور رسید.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha