جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قران

حوزه/ آزمون سالانه قرآن و نهج البلاغه حوزه علمیه مازندران، در مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در این مراسم با بیان این که ۲۰ طلبه از پایه های مختلف مدارس علمیه استان در این آزمون شرکت دارند، گفت: با توجه به شرایط کرونایی، این آزمون با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در حال برگزاری است.

وی با بیان این که به دلیل شرایط کرونایی امکان حضور طلاب بیشتر در این آزمون وجود نداشت، خاطرنشان کرد: همه تلاش خود را به کار گرفتیم تا آزمون حضوری با رعایت همه پروتکل های ابلاغی برگزار شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این آزمون به صورت شفاهی و بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی مرکز در حال برگزاری است، تصریح کرد: این آزمون با حضور ممتحن اعزامی از قم از طلاب شرکت کننده گرفته می شود.

حجت الاسلام طبرسی، افزایش شهریه را امتیاز شرکت کننده در این آزمون دانست و ادامه داد: اگر طلاب بتوانند امتیاز لازم را در این آزمون کسب کنند از افزایش شهریه برخوردار خواهند شد.

وی، یکی از مهم ترین برنامه های معاونت تهذیب در سال تحصیلی جدید را توسعه فعالیت های قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد برنامه های قرآنی را با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی با مشارکت مناسب طلاب برگزار کنیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که انس طلاب با معارف قرآنی مسأله مهمی است که نباید نسبت به آن کم توجهی صورت گیرد، ادامه داد: رشد معنوی و اخلاقی یک طلبه در گرو مأنوس شدن آنها با آیات و روایات الهی است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که چند برنامه مهم قرآنی برای سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه از سوی معاونت تهذیب طراحی و تدوین شده است، افزود: معاونان تهذیب مدارس علمیه موظف هستند این برنامه ها را در بستر فضای مجازی جهت بهره مندی مناسب طلاب برگزار کنند.

انتهای پیام   
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha