پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زنان

حوزه/ امروز دشمن با حربه های مختلف هویت زن مسلمان و ایرانی، بنیان خانواده و وحدت مسلمین را هدف قرار داده و بانوان باید در مقابل توطئه ها هوشیار باشند و خدای ناخواسته در دام های فریبنده گرفتار نشوند.

به گزارش خبرگزاری خبرگزای «حوزه» در بیرجند، دشمنان اسلام از ابتدای دین اسلام تا کنون با توطئه ها و نقشه های زیادی توانسته اند وحدت مسلمین را بر هم بزنند و انقلاب اسلامی با اینکه نقش موثری در برهم زدن نقشه ها و این توطئه ها داشته است، اما نقشه های استکبار برای بر هم زدن وحدت مسلمین همچنان ادامه دارد، که باید  شیعه و سنی در مقابل این توطئه ها هوشیار باشند.

به همین منظور سلسله نشست ها و کارگاه آموزشی نقش بانوان شیعه و سنی در گام دوم انقلاب به همت دفتر نمایندگی امور خواهران اهل سنت خراسان جنوبی و حوزه علمیه خواهران شیعه و سنی، در مدرسه علمیه نرجس(س) بیرجند برگزارشد.

 بنیان خانواده در خطر است

در حاشیه نشست، خانم باقری استاد حوزه علمیه نرجس(س) بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: زنان قشر عظیمی از جامعه هستند، که نقش اساسی را در جامعه و خانواده ایفا می کنند.

وی با تاکید بر استواری بنیان خانواده در عصر حاضر، گفت: هدف دشمن این است، که همه فُرق اسلامی با یکدیگر وحدت و یکپارچه نباشند.

باقری تاکید کرد: با وحدت و یکپارچگی می توانیم دشمن شاد نباشیم، بلکه می توانیم با اتحاد و یکپارچگی در مقابل همه توطئه های دشمنان ایستادگی کنیم.

وی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان نشست مشترک اساتید خواهر حوزه های علمیه اهل سنت و شیعه استان تاکید کرد: متاسفانه امروز دشمن با حربه های مختلف هویت زن مسلمان و ایرانی، بنیان خانواده و وحدت مسلمین را هدف قرار داده است.

مدرس مدرسه علمیه نرجس(س) بیرجند متذکرشد: متاسفانه باورهای افراد ضعیف و سبک زندگی غربی بیشتر جامعه خانواده ها را مورد هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: باید با استفاده از سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) به دنبال پیاده سازی اهداف دین در جامعه و خانواده باشیم.

افزایش مشکلات خانواده ها/ چاره ای بیندیشیم

میربلوچ زهی، مدرس مدرسه خواهران الصدیق بیرجند نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه خواستار برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه دختران و مادران شد و اظهارداشت: این کارگاه ها می تواند از آسیب های در معرض خطر که بانوان با آن درگیر هستند، جلوگیری کند.

وی ادامه داد: متاسفانه بعد از شیوء ویروس کرونا مشکلات خانواده ها افزایش پیدا کرده است، لذا باید چاره ای بیندیشیم.

میر بلوچ زهی با بیان اینکه ما در سلسه نشست ها معمولا به دنبال اهداف کلی هستیم، ادامه داد: اگربه اهداف جزئی در سلسه نشست ها پرداخته شود، مثمر ثمر خواهد بود.

وی، برگزاری همایش، کارگاه و نشست های آموزشی را برای رسیدن طرح همبستگی ملی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: توجه به نکات جذاب برای جذب مخاطبین بخصوص خانواده ها بسیار از اهمیت ویژه برخوردار است.

 بانوان در برابر توطئه های دشمنان بایستند

شکوفه غفرانی، مدرس و رابط مدرسه علمیه الصدیق بیرجند در گفتگو با خبرنگار حوزه در بیرجند ضمن تقدیر از برگزار کنندگان همایش مشترک بانوان حوزه های علمیه اهل سنت و شیعه استان گفت: این گونه نشست ها آموزش کمک خوبی به وحدت و انسجام بخشی اهداف جامعه مسلمانان می کند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با حربه های مختلف درصدد از بین بردن وحدت مسلمین است، گفت: بانوان با فضای تربیتی فرزندان می توانند در حفظ حریم خانواده، نقش زیادی در از بین بردن نقشه های دشمنان داشته باشند.

غفرانی، بنیان خانواده را از مهمترین ارکان در زندگی افراد دانست و افزود: باید هر آنچه که در زندگی اسلامی یاد می گیریم به مرحله عمل برسانیم.

انتهای گزارش/ 18

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha