جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 918629
۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸
آیت الله نورمفیدی

حوزه/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اتخاذ تدابیر بهداشتی در تاریخ ۲۱ شهریور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، رضاجعفری گفت: فضای مصلای نماز جمعه ضدعفونی و برای برگزاری این آیین عبادی سیاسی آماده شده است؛ به طور کلی مجموعه تدابیر بهداشتی انجام شده تا نماز جمعه این هفته با رعایت فاصله شرعی و پروتکل های بهداشتی در راستای حفظ سلامت نمازگزاران برگزار شود.

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه گرگان با اشاره به تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه بهتر این فریضه معنوی، تصریح کرد: ضد عفونی شدن کامل مکان مصلی  و افراد قبل از ورود به مصلی جمعه توسط این ستاد و خادمین مصلی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد : با هماهنگی های به عمل آمده با نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه گرگان سعی بر این خواهد بود که خطبه ها را کوتاه و نماز جمعه در وقت مختصر برگزار و برنامه های جانبی حذف خواهد شد.

جعفریربا اشاره به برخی توصیه ها از سوی ستاد برگزاری نمازجمعه گرگان برای نمازگزاران، بیان کرد: استفاده از ماسک و دستکش و رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی و رعایت فاصله اجتماعی، عدم تجمع و دست دادن با یکدیگر از جمله تاکیداتی است که نمازگزاران باید مد نظر داشته باشند.

وی در ادامه گفت: نمازگزاران محترم توجه داشته باشند که قبل از خروج از منزل وضو گرفته و با طهارت وارد مصلی مسجد محل برگزاری نماز جمعه شوند، حتی الامکان قبل از حرکت، اقدام به استفاده از ماسک و دستکش نمایند، جهت شرکت در نماز جمعه، سجاده و مُهر شخصی به همراه داشته باشند و در صورت داشتن علائم آنفلوانزا و یا سرماخوردگی از شرکت در نماز جمعه خودداری نمایید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید حسن IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    متاسفانه خادم مصلی بودم و دو ساعت مرخصی ساعتی ندادند جهت شرکت در نماز!!!!!
  • سید حسن IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
    0 0
    به عنوان خادم کوچک آن مصلی توصیه میکنم که در ورودی مصلی دستهای نماز گذاران ضد عفونی میشود بدین صورت که با اسپره بر روی دستها مواد ضد عفونی پاشیده میشود و نماز گزاران عزیز باید هر دو دست خود را با آن مواد به هم مالیده تا تمامی قسمتهای دست مخصوصا نوک انگشتان تمیز و عاری از هر میکروبی شود