جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برای نخستین بار یک مسلمان کاپیتان تیم ملی کریکت انگلیس شد

حوزه/ معین علی کریکت‌باز مسلمان کشمیری تبار، برای نخستین بار به عنوان کاپیان تیم ملی کریکت در بریتانیا، تیم را در برابر تیم ملی کریکت استرالیا هدایت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، برای نخستین بار یک کریکت باز مسلمان کاپیتان تیم ملی کریکت انگلستان شد.

معین علی کریکت باز مسلمان کشمیری تبار ، روز سه شنبه در نخستین بازی خود به عنوان کاپیتان تیم ملی کریکت بریتانیا، تیم را در یک بازی در برابر تیم استرالیا رهبری کرد. در طول تاریخ بریتانیا وی اولین مسلمانی است که با اصالت آسیایی هدایت یک تیم ملی انگلیسی را برعهده داشته است.

علی به جای ایون مورگان کاپیتان آسیب دیده قرار گرفت و معاون وی جاش باتلر نیز به استراحت احتیاج داشت.

تیم ملی کریکت که تاکنون برنده جام جهانی شده، یکی از تیم‌های مهم در بریتانیا محسوب می‌شود و علی در این باره گفت: این یک افتخار مطلق است که بتوانی کاپیتان تیم کشور خود باشی.

علی همچنین با فروتنی افزود: داشتن مسئولیت خوب است اما نمی‌دانم می‌توانم به اندازه مورگان خوب باشم یا خیر.

بسیاری طرفداران انگلیسی در شبکه‌های اجتماعی این موفقیت را به وی تبریک گرفته‌اند و ابراز داشته‌اند که به او در این مقام افتخار می‌ورزند.

گفتنی است معین علی یک کریکت باز بین المللی است که در سال ۲۰۱۷ به تیم ملی انگلیس پیوست و در تمام قالب‌های مختلف به نمایندگی از انگلیس بازی کرده است. او تا کنون سه مرتبه در سال‌های ۲۰۰۴، و ۲۰۰۵ و همچنین در سال ۲۰۰۹ برنده جایزه دنیس کامپتون از ورچسترشایر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha