یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نظری منفرد

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم توهین به مقدسات را نشانه عدم توانایی دشمنان بر مقابله برهانی با اسلام دانست و گفت: حکومت جهانی اسلام وعده الهی است و این حرکت‌های غیر منطقی به خاطر هراس دشمنان از تحقق این وعده الهی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، طی سخنانی در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) با اشاره به وعده‌های خداوند در قرآن نسبت به دنیا و آخرت، اظهار کرد: از وعده‌های دنیوی خداوند در قرآن این است که مؤمنان روزی حاکم بر زمین می‌شوند تا در نهایت امنیت، نماز را در زمین اقامه کنند که تصریح به حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج) دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به وعده خداوند در سوره انبیاء روزی دین اسلام جهانی خواهد شد، افزود: خداوند به بنی اسرائیل هم وعده داد که بعد از انواع عذاب‌هایی که فرعون به آنها داده بود و بچه‌های آنها را سر می‌برید وارث تاج و تخت فرعون شوند و این وعده نیز محقق شد.

سخنران حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه امروز هم با دلایل مختلف اسلام دین جهانی است و نسبت به سایر ادیان برتر است، گفت: غربی‌ها وقتی نتوانستند مقابله برهانی با اسلام کنند دست به اهانت به قرآن و سوزاندن این کتاب آسمانی می‌زنند که با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست.

وی با تصریح بر اینکه جسارت به مقدسات را نمی‌توان نام آزادی بر آن گذاشت، اظهار کرد: اسلام اهانت به سایر ادیان را رد می‌کند و می‌گوید به دیگران اهانت نکنید زیرا آنها هم به دین و مقدسات شما اهانت خواهند کرد بنابراین اهانت کردن با آزادی بیان متفاوت است و هیچ انسانی اهانت را نمی‌پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با اشاره به احادیث فراوانی که می گویند اسلام فراگیر می شود و زمین را پر از عدل و قسط می کند، افزود: این وعده الهی نیز مانند بسیاری از وعده های خداوند که محقق شده است تخلف ناپذیر است ولی زمان آن مشخص نیست و اراده و حکمت خداوند به مخفی بودن زمان تحقق این وعده تعلق گرفته است.

وی ادامه داد: برای زمان ظهور امام عصر(عج) و برپایی حکومت جهانی اسلام علاماتی بیان شده که علامات حتمی از قبیل خسف بیداء، صیحه آسمانی، قتل نفس زکیه و خروج سفیانی هنوز محقق نشده ولی یک سری علایم غیر حتمیه مانند این که فساد زیاد می‌شود و زن‌ها لباس مردانه می‌پوشند و حجاب را رعایت نمی کنند محقق شده و قابل مشاهده است.

سخنران حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه امام صادق علیه السلام فرمودند هر که وقت ظهور را تعیین کند دروغگو است، بیان کرد: دانستن زمان ظهور نفعی به حال ما ندارد بلکه آن چیزی که برای ما فایده دارد این است که چه توشه‌ای برای خود اندوخته‌ایم و چه اعمالی داریم و آیا در مسیر امام زمان حرکت می کنیم یا خیر.

وی با بیان اینکه ما باید خود را از نظر عمل با امام خود هماهنگ کنیم، گفت: معنای انتظار واقعی این است که خود را هم سنخ ولی خدا کنیم و کسی که سنخیتی با امام زمان(عج) نداشته باشد منتظر واقعی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha