پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
درگذشت سید ضمیر اختر نقوی

حوزه/ در پی اعلام خبر درگذشت علامه سید ضمیر اختر نقوی، از وعاظ و مرثیه سرایان شبه قاره، انجمن شیعیان خوجه غرب آفریقا با انتشار بیانیه ای این مصیبت را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، علامه سید ضمیر اختر نقوی از مرثیه سرابان و وعاظ نامی کشور پاکستان می باشد که ابیات و اشعار وی در سطح بلاد شبه قاره و نیز در بین اردو زبانان جهان از ارزش و جایگاه والایی برخوردار است. 

در پی اعلام خبر درگذشت وی بر اثر ایست قلبی، انجمن خوجه های غرب آفریقا با انتشار بیانیه ای این مصیبت بزرگ را به محضر امام عصر (عج)، خانواده و دوست داران وی و نیز دو ملت پاکستان و هند تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کل نفس ذائقة الموت ثم الینا ترجعون

درگذشت ناگهانی عالم برجسته، فیلسوف دانشمند، واعظ و مرثیه سرای خاندان عصمت و طهارت (ع)؛ علامه سید ضمیر اختر نقوی، موجب تاسف شدید قلبی و تالم خاطر دوست داران وی و شیعیان شبه قاره شد.

آن فرهیخته توانا دهه ها از عمر با برکت خود را در راه ترویج عقاید مکتب جعفری و دفاع از حقانیت اهل بیت (ع) صرف کرد و در طول سال ها زندگی خود توانست آثار و کتب متعددی در عرفان، شیعه شناسی و مرثیه سرایی در مدح ائمه معصومین (ع) از خود به جا بگذارد.

منابر و مساجد شیعیان در سطح نواحی شبه قاره از دیرباز تا کنون شاهد مدیحه سرایی های وی بوده و جوانان و مشتاقان به ادبیات اهل بیت (ع) تا ابد اشعار وی را بر زبان خود رانده و در گوش آیندگان زمزمه خواهند کرد.

خداوند روح پاک آن مرحوم را غریق رحمت بی پایان خود کند و او را در قیامت با صلحا و بزرگان امت محشور گرداند.

در پایان انجمن خوجه های غرب آفریقا این مصیبت سخت را به خانواده، دوستان و مشتاقان ساحت ائمه اطهار (ع) تسلیت گفته و برای روح وی آمرزش و غفران الهی طلب می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha