پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ـآیت الله مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی به مناسبت درگذشت آیت الله یوسف صانعی پیام تسلیتی صادرکردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی به مناسبت درگذشت  آیت الله  یوسف صانعی پیام تسلیتی صادرکردند که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رحلت حضرت آیت الله حاج شیخ یوسف صانعی (رحمة الله علیه) موجب نهایت تأسف گردید. عالمی پرمایه که سالها در درس امام راحل (قدس سره) شرکت داشت و مدافع مکتب ایشان بود و شاگردان فراوانی در جلسات خود پرورش داد.

اینجانب فقدان آن فقید سعید را به برادر بزرگوار، شاگردان و علاقه‌مندان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، شادی روح آن مرحوم و صبر و اجر فراوان برای بازماندگان را از درگاه خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

قم ـ ناصر مکارم شیرازی

۲۳ شهریور ۱۳۹۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    13 1
    خداوند متعال، به فضل خود همه عالمان و مروجان علوم اسلامی و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام از جمله آن‌مرحوم را از رحمت و مغفرت بی‌انتهایش بهره‌مند فرماید. ما مقلد آیةالله صانعی نبودیم و این نکته را نیز از باب تعلق خاطر یا ارادت خاص به ایشان یادآور نمی‌شویم، اما وقتی مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و اکثر قریب به‌اتفاق مراجع عظام حفظهم‌الله با صدور پیام تسلیت، از خدمات علمی و انقلابی این استاد حوزه تکریم و برای آن‌مرحوم طلب مغفرت کردند، شایسته بود نهادهای حوزوی نیز فارغ از مرزبندی‌ها و سلایق سیاسی، که همگان نیز از آن مطلع هستند، ضمن تبعیت از مواضع حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مراجع عالی‌قدر، با صدور پیامی درگذشت ایشان را تسلیت می‌گفتند. ابراز تسلیت برای درگذشت عالمی که ده‌ها سال تدریس داشته و به تصدیق بزرگان کشور و حوزه شاگردان زیادی پرورش داده است و طلب مغفرت برای ایشان، که منافاتی با وجود تفاوت‌‌نظرهای علمی، سیاسی و... ندارد! وقتی ما آحاد جامعه و طبقات مختلف مردم را به وحدت و انسجام دعوت می‌کنیم، آیا خود نباید در این‌زمینه‌ها سعه صدر داشته باشیم؟
    • محسن IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      16 1
      احسنت. تذکرتون کاملاً بجا بود. بسیار هم متین و دقیق نوشتید. جزاک الله
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      0 12
      ایشان در بیان فتاوای امام چگونه بودند ؟ چرا ادامه نیافت ؟ نظر کارشناسی جامعه مدرسین در مورد ایشان چه بود ؟ چرا از همراهی با نظام در مابعد امام راحل رضوان الله تعالی علیه ، اشاره ای توی تسلیت رهبر فرزانه دیده نمی شود ؟
    • فاطمی IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      14 0
      با نظرتون موافقم. کاش یاد بگیریم حبّ و بغض‌هایمان برای خدا باشد و بس. در اینصورت به خاطر اختلاف سلیقه و تفاوت نظرات، در بدیهیات اخلاق انسانی و اسلامی تردید نداشته و از ابراز تسلیت ساده در واقعه درگذشت یک هموطن مسلمان عادی نیز استنکاف نمی‌کنیم چه رسد به رحلت یک مجتهد و استاد برجسته حوزه. دوست بزرگواری هم که نوشتند: «ایشان در بیان فتاوای امام چگونه بودند؟ چرا ادامه نیافت؟ ...» باید عنایت داشته باشند که چه خوشمان بیاید چه نیاید! مرحوم آیت‌الله صانعی مجتهد و با حکم امام راحل عظیم‌الشأن، فقیه شورای نگهبان و دادستان کل کشور بود. بنابراین کاملاً طبیعی بود که در عین احترام به فتاوای اساتید ارجمندشان ازجمله حضرت امام رضوان‌الله علیه، نظرات و فتوای خود را ابراز نماید. همچنین یادمان نرفته که همین جامعه محترم مدرسین برای ارتحال مرحوم آیت‌الله منتظری پیام تسلیت صادر کرد. به هرحال اخلاق اسلامی ایجاب می‌کند از نظرات مشفقانه استقبال کنیم. نتیجه موضع‌گیری‌های سیاست‌زده، بغض‌آلود و توأم با عصبانیت، همین تفرّق و تشتت روزافزون موجود در جامعه است. والله العالم. اللّهم عجّل لولیّک الفرج
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
      0 5
      جناب فاطمی وقتی کسی مساله گوی دیگری است ، آیا می تواند نظر خودش را به جای آن مجتهد به دیگران بگوید ؟ صحبت خوشایندی و ... نیست .