جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جاهلیت مدرن

حوزه / فعال فرهنگی بین الملل عنوان کرد: متأسفانه در غرب تحت قانون آزادی بیان، اجازه می دهند به همه مقدسات توهین شود که مُبین همان نگاه استکباری و استعماری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، ام‌فروه نقوی، عصر دوشنبه، در نشست بین‌المللی «راهبردهای تجلی فرهنگ و معارف حسینی در باورهای آخرالزمانی ادیان و ملل» در دانشگاه امام رضا(ع) مشهد، گفت: یکی از دلایل و ریشه های توهین و هتک حرمت در فضای غرب تعصب های جاهلیت مدرن است، در گذشته نیز چنین دشمن هایی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه امروز باید منزلت و جایگاه پیامبر اکرم(ص) در گستره جهانی بیش از گذشته معرفی شود، افزود: خداوند متعال عشق امام حسین (ع) را در قلب همه مؤمنان قرار داده و این عشق و محبت بر اساس توحید، نبوت و امامت شکل گرفته و با قلب ما ارتباط دارد.

این فعال فرهنگی ادامه داد: همان گونه که در زمان پیامبر اکرم (ص) مباهله به عنوان مظهر قدرت ایمان در سال ۱۰ هجری علیه مسیحیان نجران اتفاق افتاد و این موضع گیری مواجهه حقیقت در برابر باطل بود، محرم نیز تجلی همان حقیقت است.

نقوی تصریح کرد: متأسفانه در غرب تحت قانون آزادی بیان، اجازه می دهند به همه مقدسات توهین شود و این خود مُبین همان نگاه استکباری و استعماری است که نسبت به موضوعات مختلف دسته بندی و برتری طلبی دارد.

برگزیده جایزه جهانی گوهرشاد افزود: در این نگاه، تعالیم الهی و وحیانی تا جایی که با منافع و نگاه های مادی و دنیایی منافات نداشته باشد خوب است، اما هر کجا ایده و تحول را با خود همراه داشته باشد، می تواند مورد هجمه های سنگین قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha