پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار فرماندهی انتظامی استان قم با رئیس جامعةالمصطفی

حوزه/ فرمانده انتظامی استان قم با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با حجت الاسلام والمسلمین عباسی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی،  در دیدار فرمانده انتظامی استان قم، ضمن عرض خیرمقدم به رئیس ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان قم و همراهان وی، از مشارکت و همکاری‌های صمیمانه نیروی انتظامی با جامعةالمصطفی تقدیر و تشکر نمود.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به تحصیل ده‌هاهزار نفر از دانش‌پژوهان غیرایرانی در واحدهای داخل و خارج کشور، ابراز داشت: در کنار دوره‌های بلندمدت،  ارائه آموزش‌های کوتاه‌مدت  به فعالان علمی و فرهنگی کشورهای مختلف، یکی از ویژگی‌های آموزشی جامعةالمصطفی به شمار می‌آید. آموزش مجازی المصطفی نیز که نزدیک به ده‌هزار نفر از طریق آن مشغول تحصیل هستند، به ویژه در برخی کشورها، که امکان آموزش حضوری فراهم نیست، ظرفیت بسیار خوبی فراهم نموده است. این مدل آموزشی، که پیش از این نیز در برنامه توسعه‌ای جامعة‌المصطفی از جایگاه مهمی برخوردار بود، در دوران شیوع بیماری کرونا جایگاه ویژه‌ای یافت.

وی با اشاره به تحصیل طلاب و دانش‌پژوهان اهل سنت در برخی از  واحدهای جامعةالمصطفی در داخل و خارج کشور، خاطرنشان ساخت: پذیرش و آموزش خواهران، یکی از راهبردهای آموزشی المصطفی به شمار می‌آید و هم‌اکنون نزدیک به چهل درصد دانش‌پژوهان المصطفی را بانوان تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با تأکید بر نقش راهبردی جامعةالمصطفی در دیپلماسی فرهنگی و عمومی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تربیت نیروهای مؤثر علمی و فرهنگی در عرصه بین‌الملل، از سرمایه‌های مهم هر کشور به شمار می‌آید و امر مهمی نزد مجامع علمی جهان است. امروزه دانش‌پژوهان غیرایرانی جامعةالمصطفی حلقه‌های اتصال فرهنگی ما با بسیاری از کشورهای جهان هستند.

وی آموزش زبان فارسی را یکی از خدمات ویژه جامعةالمصطفی به کشور دانست و یادآور شد: هم‌اکنون، ده‌ها و شاید صدهاهزار نفر از طریق تحصیل در جامعةالمصطفی زبان فارسی را آموخته‌اند و متصدیان امر زبان فارسی در کشور اذعان دارند که نقش المصطفی در این زمینه بی‌نظیر است. این ظرفیت ویژه می‌تواند در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به افزایش استفاده از روش‌های آموزش غیرحضوری پس از شیوع بیماری کرونا، ابراز داشت: در سال گذشته، نزدیک به ۲۵۸هزار ساعت آموزش غیرحضوری به همت جامعةالمصطفی ارائه شد که این رقم در بین مراکز دانشگاهی و حوزوی کشور کم‌نظیر بود. در سال جدید تحصیلی نیز المصطفی با روش تلفیقی و با استفاده از این ظرفیت، فعالیت علمی و آموزشی خود را پیگیری می‌نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی حُسن برخورد با اتباع کشورهای خارجی را در ارتقای وجهه بین‌المللی کشور بسیار مؤثر دانست و گفت: حضور پلیس بین‌الملل در طراز انقلاب اسلامی، ضرورتی برای استان قم به شمار می‌آید، زیرا در این استان، با دانش‌پژوهانی از حدود صد ملیت مختلف روبه‌رو هستیم که هر کدام فرهنگ و آداب ویژه‌ای دارند و آشنایی با تفاوت‌های فرهنگی می‌تواند در کاهش چالش‌ها و افزایش تعامل مؤثر واقع گردد.

رئیس جامعةالمصطفی، در پایان، ضمن تشکر مجدد از خدمات و همکاری بخش‌های مختلف نیروی انتظامی با جامعةالمصطفی، اظهار امیدواری کرد این مشارکت در عرصه‌های مختلف کنسولی، خدمات اجتماعی، تأمین امنیت، آموزش، پژوهش، مشاوره و... همچون گذشته ادامه داشته باشد و ارتقا یابد.

سردار سیدمحمود میرفیضی، رئیس ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان قم نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی و دیدار با رئیس جامعةالمصطفی، ابراز داشت: فرماندهی نیروی انتظامی موضوعات خود را براساس ضریب نفوذ اولویت‌بندی می‌نماید و جامعةالمصطفی با توجه به ضریب نفوذ بین‌المللی و ظرفیت بزرگی که در اختیار دارد، از اولویت بالایی نزد پلیس برخوردار است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) درباره ویژگی‌های نیروی های انتظامی در طراز انقلاب اسلامی، ابراز داشت: پلیس هوشمند، یکی از مطالبات رهبر انقلاب(مدظله‌العالی) در این بخش بوده است که براساس طراحی صورت‌گرفته، تا سال ۱۴۰۱ش این موضوع باید محقق گردد. با توجه به ویژگی‌های استان قم، اجرای این طرح می‌تواند نتایج بسیار مطلوبی به همراه داشته باشد.

سردار میرفیضی، در ادامه، با اشاره به برخی برنامه‌های پلیس در زمینه بهبود کیفیت ارائه خدمات و افزایش رضایت عمومی از نیروی انتظامی، خواستار استفاده از ظرفیت‌های جامعةالمصطفی در زمینه‌های مختلف مانند مشاوره، آموزش زبان‌های خارجی، استفاده از تجربیات کشورهای مختلف در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و... شد.

شایان ذکر است، در پایان این جلسه، که با حضور برخی از مسئولان و معاونان جامعةالمصطفی و فرماندهی نیروی انتظامی استان قم برگزار شد، مقرر گردید کارگروه مشترکی به منظور تنظیم تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه تشکیل گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha