جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم یاوری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت سید الشهداء(ع) یزد گفت: شهادت در اوج مظلومیت و حقانیت افتخار اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) است، در حالی که دشمنان اسلام به بدعهدی و شکستن پیمان شهرت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، خانم افسانه یاوری، ظهر امروز در نشست مجازی طلاب مدرسه علمیه سید الشهدا(ع) یزد با اشاره به دوران امامت امام سجاد(ع) و نقش ایشان در زنده نگهداشتن قیام اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: بیماری حضرت به مصلحت و مشیت الهی و برای حفظ جان ایشان بود؛ حضرت پس از انتقال اسراء به کوفه یک بار در بین مردم و بار دیگر در مجلس ابن زیاد سخنرانی و روشنگری نمودند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت سید الشهداء(ع) یزد با بیان بخشی از خطبه امام سجاد (علیه السلام) در معرفی خود و خاندانش در جمع مردم، گفت: شهادت در اوج مظلومیت و حقانیت  افتخار اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) است، در حالی که دشمنان اسلام به بدعهدی و شکستن پیمان شهرت دارند.

وی با شرح برخی از گفتگوهای امام (علیه السلام) با عبیدالله، افزود: ابن زیاد باتوجه به سخنان حضرت زینب (سلام الله علیها) و شرایط آن مجلس از کشتن امام زین العابدین (علیه السلام) انصراف داد.

یاوری، آرامش و دلداری حضرت زینب (سلام الله علیها) را مایه نجات جان امام در این مکان و در قتلگاه در کنار جسد پر از زخم و تیر و نیزه امام حسین (علیه السلام) دانست.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha