شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام فهیم نیا

حوزه/مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر در جمع اساتید گفت: کسی که می خواهد در دین عمیق شود، نباید رابطه اش با قرآن و اهل بیت(ع) قطع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام فهیم نیا، ظهر امروز در نشست هم اندیشی که با حضور اساتید و کادر مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر برگزار شد، با خیرمقدم به اساتید و قدردانی از زحمات آنان به خصوص در ایام کرونا اظهار داشت: دو نکته برای یک مدرس وجود دارد؛ یکی از بعد معرفتی، یکی هم مربوط به ظواهر است. 

وی  افزود: بر اساس نظر قرآن،  شرط مبلغ، تفقه در دین است، مسلماً کسی که مبلغ تربیت می کند باید دارای این شرط باشد و تفقه به معنای این که یک حقیقتی و نکته ای را از یک گفتار یا از یک نوشتار بیرون بکشند.

مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر اذعان کرد: بر اساس حدیث، کل کمال این است که انسان در دین عمیق شود و کسی که بخواهد به این هدف برسد نباید رابطه اش با قرآن و اهل بیت علیهم السلام قطع شود.

حجت الاسلام فهیم نیا خاطر نشان کرد: برای یک خانم درس خواندن، خانه داری و فرزند داری سخت است، اما می بینیم که این سختی را با انگیزه الهی تحمل می کند و تمام وظایفش را انجام می دهد. 

وی اظهار کرد: لزوم شناخت مخاطبین، جلب محبت متعلم، ارتباط با طلبه، بکار گیری کلام ساده و روان و عالمانه و پر محتوا و استفاده صحیح از وقت از نکات ضروری برای یک مدرس و استاد حوزه به شمار می رود.

مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر ادامه داد: دومین شرط تدریس بحث ظواهر از جمله نوع پوشش، گفتار و عمل یک مدرس است که باید در خور شأن طلبه باشد و نیز پوشش و رفتاری که برای طلبه تازه وارد الگو باشد.

بر پایه این گزارش، در ادامه جلسه مدیر مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر و اساتید به بررسی برنامه های آموزشی حضوری و مجازی پرداختند.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha