جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مهدی نجم

حوزه/ حجت الاسلام نجم گفت: فعالیت های ما در حوزه های علمیه بر اساس اسناد بالا دستی همچون بیانیه گام دوم انقلاب است. بر اساس این اسناد ما وارد مرحله خود سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شده ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام مهدی نجم، در مدرسه علمیه خواهران امام جعفر صادق(ع) شاهرود، خدمت و تحصیل و علم آموزی در حوزه های علمیه را یک توفیق الهی دانست و اظهار داشت: آنچه از علم استفاده می شود بحث علوم دینی و علوم مربوط به اهل بیت (علیهم السلام) است و این همان کاری است که بر عهده ی حوزویان است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان به اندیشه های شهید مطهری در کتاب «آشنایی با علم منطق» اشاره کرد و افزود: علم متعین در علوم دینی است و علوم دیگر همچون فیزیک، شیمی و علوم روز دیگر که مربوط به دنیا هستند در صورتی می توانند ذخیره ی آخرت باشند که در خدمت جوامع بشری قرار گیرند.

وی تصریح کرد: فعالیت های ما در حوزه های علمیه بر اساس اسناد بالا دستی همچون بیانیه گام دوم انقلاب است. بر اساس این اسناد ما وارد مرحله خود سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شده ایم. وظیفه ما در این مرحله علاوه بر انسان سازی، علم آموزی در قالب کارهای آموزشی و پژوهشی نیز می باشد، زیرا انحصار در تهذیب، کارگشا نیست.

حجت الاسلام نجم در پایان محورهای بیانیه گام دوم را متذکر شد و خاطرنشان کرد: آنچه در بیانیه گام دوم انقلاب در ۷ محور مورد توجه مقام معظم رهبری است، علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت، استقلال و آزادی، عزت ملی و سبک زندگی است. که در همه این موارد ما موظفیم به عنوان سربازان مقام معظم رهبری یک فعالیت جدی داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha