چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ آغاز درس خارج آیت الله فاضل لنکرانی در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

حوزه/ آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی گفت: عده ای مسلمان نما و در ظاهر محقق متأسفانه می گویند قرآن کریم برای هزار سال پیش آمده است؛ این حرف ها کاملاً بی اساس و مردود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیین افتتاحیه سال تحصیلی مرکز تخصصی تفسیر قرآن کریم که وابسته به مؤسسه فقهی ائمه اطهار علیهم السلام می باشد عصر امروز در ساختمان این مؤسسه  و با حضور آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مدیر مرکز تخصصی تفسیر قرآن در این مراسم گفت: هرچه در اختیار ما هست، نعمت است و آنچه در اختیار ماست از جانب خداوند است؛ سخن گفتن بهترین نعمت از میان نعمت هاست و بهترین سخن برهان و استدلال است.

حجت الاسلام عظیمی افزود: قرآن کریم سرشار از برهان و استدلال است.

سپس آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی در دوره تخصصی تفسیر قرآن کریم گفت: قرآن کریم حق مطلق و تام است؛ در قرآن کریم همین مفهوم آمده و سپس بیان شده که این کتاب به صورت یکجا و دفعتاً برای بندگانی که از سوی خداوند برگزیده شده اند به ارث گذاشته شده است.

وی افزود: عده ای مسلمان نما و در ظاهر محقق متأسفانه می گویند قرآن کریم برای هزار سال پیش آمده است؛ این حرف ها کاملاً بی اساس و مردود است و قرآن راهنمای تمام اعصار و دوران حیات بشر است.

حجت الاسلام حسینی، معاون پژوهش مرکز تخصصی تفسیر قرآن کریم در ادامه گفت: حالا که سر سفره ی قرآن هستیم باید به بهترین نحو از آن استفاده ببریم و در این مسیر کوتاهی نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم علوم پایه همچون ادبیات و لغت برای فهم قرآن کریم چقدر اهمیت دارد و به یادگیری این علوم اهتمام ویژه داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha