سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کنفرانس بین‌المللی "فیزیک ذرات و میدان‌ها"

حوزه/دهمین کنفرانس بین‌المللی "فیزیک ذرات و میدان‌ها" با حضور برنده جایزه نوبل فیزیک در قم آغاز به کار کرد.

به گزارش به گزارش خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز عصر امروز سه شنبه ۲۵شهریور ماه در ارتباط برخط آغاز دهمین کنفرانس بین‌المللی فیزیک ذرات و میدان‌ها ضمن تسلیت ایام محرم و عزای اباعبدالله الحسین(ع) و خوشامد به شرکت‌کنندگان در این کنفرانس که جمعی از اساتید فیزیک گرایش ذرات بنیادی و دانشجویان این رشته هستند، عنوان کرد:  باعث افتخار است که دانشگاه قم با همکاری انجمن فیزیک ایران میزبان "دهمین کنفرانس فیزیک ذرات و میدان‌ها" است.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد: بنا بود این کنفرانس در فروردین سال جاری به صورت حضوری برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ بنا به تصمیم برگزارکنندگان به تعویق افتاد و در این تاریخ به لطف و یاری خدا به صورت برخط برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز افزود: هرچند دانشگاه قم از توفیق حضور عزیزان محروم شد، اما این شرایط بستری شد که بتوان از حضور مهمانان بیشتری بهره برد؛ در این میان در کنار سخنران‌های مدعو از سخنرانی برنده جایز نوبل فیزیک آقای توفت و فیزیکدان‌های بزرگی همچون آقای الیس و آقای چایچیان استفاده خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم که هرچه زودتر با برطرف شدن این بیماری از جامعه بشری بتوانیم به صورت حضوری میزبان عزیزان شرکت کننده باشیم و آنها نیز از فضای معنوی شهر مقدس قم بهره ببرند.
رئیس دانشگاه قم ضمن تشکر از دست‌اندرکاران انجمن فیزیک ایران که با دانشگاه قم در برگزاری "دهمین کنفرانس بین‌المللی فیزیک ذرات و میدان‌ها" همکاری داشتند، عنوان کرد: امیدواریم که فضای این

کنفرانس و سخنرانی‌ها و ارائه پوسترها برای همه فیزیکدان‌های این گرایش و جامعه علمی کشور مفید واقع شود.

خاطرنشان می‌شود،‌ دهمین کنفرانس بین‌المللی فیزیک ذرات و میدان‌ها به صورت برخط توسط دانشگاه قم و انجمن فیزیک ایران از امروز ۲۵ شهریور آغاز شده و به مدت ۳ روز ادامه دارد. کنفرانس فیزیک ذرات و میدان‌ها در گرایش ذرات بنیادی است. تمامی سخنرانی‌ها پس از اتمام برنامه به صورت ویدئو در آپارات و یوتیوب به اشتراک گذاشته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha