شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تفاهم نامه معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات با معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران

حوزه/ دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج(PME) توسط معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات و با همکاری معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران برای خواهران طلبه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات به منظور ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج و توانمندسازی طلاب جهت انتخاب به‌موقع و مناسب، تصمیم به برگزاری دوره‌های آموزش پیش از ازدواج (PME) برای طلاب مجرد خواهر نموده است.
برای تحقق این تصمیم قرارداد همکاری بین معاونت خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات و معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران امضا شد.
در این جلسه که با حضور معاون خانواده و امور فرهنگی مرکز خدمات و معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین جدیری ضمن بیان جایگاه زن در خانواده بر اساس آیات و روایات، گفت: اقدام به موقع، آگاهانه و سنجیده در ازدواج، منجر به تشکیل خانواده موفق شده و از آسیب‌های بعدی پیشگیری می‌کند و آمارها و پژوهش‌های علمی نیز مؤید این مطلب است.
وی با اشاره به لزوم تعامل مراکز و سازمان‌های حوزوی برای استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر برای پیش برد اهداف فرهنگی، آموزشی و مهارتی در جامعه هدف گفت: طلاب و روحانیون الگوی خانواده اسلامی در جامعه هستند و مرجعیت دینی و اخلاقی مردم را به عهده دارند و داشتن خانواده‌ای موفق در مرحله اول به انتخاب صحیح و آگاهانه نیازمند است که بخش قابل توجهی از این آگاهی و مهارت، در این دوره‌ها ارائه می‌شود.
خانم ظهیری با اشاره به برگزاری این دوره‌ها با همکاری مرکز در سال گذشته و ابتدای سال جاری، از همکاری خوب مرکز خدمات برای برگزاری دوره‌ها تشکر کرد.
گفتنی است در اجرای این طرح، حدود ۶۰۰ نفر از طلاب خواهر مجرد تحت پوشش قرار خواهند گرفت. این دوره‌ها در صورت امکان به صورت حضوری و در غیر این صورت به صورت مجازی و آنلاین برگزار خواهد شد.
طبق این تفاهم‌نامه خواهران طلبه مجرد با مراجعه به پنل شخصی خود در سامانه سخای مرکز خدمات و ثبت نام، می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha