جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست بخش بهمن

حوزه/امام جمعه بخش بهمن ابرکوه گفت: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر، روحانیون و صاحبان تریبون نقش بسزایی دارند زیرا روحانیون و خطبا باید مسائل مربوط به  مردم و مورد نیاز خود جامعه از جمله خانواده و سبک زندگی اسلامی را برای مردم بیان نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از ابرکوه، حجت الاسلام علیزاده، در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر بخش بهمن که با حضور دادستان شهرستان ابرکوه، فرماندهان  نظامی و انتظامی بخش، بخشدار، دبیر ستاد امر به معروف و جمعی از اعضای ستاد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود لذا واجبی که امام حسین(ع) برای آن جان خود و عزیزانش را تقدیم کرد نباید فراموش شود.

وی افزود: اگر تمام واجبات در یک کفه ترازو و امر به معروف و نهی از منکر در کفه دیگر ترازو قرار گیرد باز امر به معروف و نهی از منکر وزنش بیشتر است

امام جمعه بهمن بیان کرد: کمترین مرحله امر به معروف و نهی از منکر انزجار قلبی است این که اگر جایی گناه و فساد دیدیم قلبمان به درد بیاید و ناراحت بشویم همچنان که اهل بیت عصمت و طهارت و در رأس آنها رسول مکرم اسلام (ص) اینگونه بودند که اگر جایی گناه می دیدند و یا خبر گناه می شنیدند رنگ صورتشان برافروخته می شد و غصه دار می شدند.

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: مرحله بعد تذکر لسانی است که با قول لین و با زبان به دیگران تذکر بدهیم و در قرآن کریم امر به معروف بر نهی از منکر مقدم آمده است یعنی باید اول دعوت به خوبی ها کرد تا با انجام خوبیها زشتی ها از بین برود.

وی خاطر نشان کرد: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر، روحانیون و صاحبان تریبون نقش بسزایی دارند زیرا روحانیون و خطبا باید مطالبی را ارائه کنند که مسائل مربوط به  مردم و مورد نیاز خود جامعه از جمله خانواده و سبک زندگی اسلامی باشد.

امام جمعه ابرکوه تأکید کرد: در امر به معروف و نهی از منکر  همه مردم و هم حکومت وظیفه دارند که اگر جایی با تذکر لسانی فساد و گناه ریشه کن نشد باید حکومت (اعم از قوه قضاییه و نیروی انتظامی) با مفسدین و گنهکاران برخورد جدی نماید.

در پایان اعضای حاضر در جلسه راهکارهایی برای هرچه بهتر اجرا شدن ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ارائه نمودند و  مقرر شد یک کارگروهی متشکل از افراد نخبه و کارشناسان قضایی و انتظامی و فرهنگی و مذهبی و متخصصین فضای مجازی؛ برای انجام هر چه بهتر اجرایی شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در ستاد بخش تشکیل شود و اقداماتی که در حد وظیفه ستاد بخش است اجرایی؛ و اقداماتی که مربوط به مراجع انتظامی و قضایی می شود به دادستانی شهرستان ارائه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha