جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ولایت فقیه

حوزه/ مدیر داخلی مؤسسه امیر بیان یزد گفت: امروز هر کس ولایت‌فقیه را نپذیرد، گویی ولایت اهل‌بیت را نپذیرفته است، لذا بیشترین هجمه‌ها نسبت به ولایت‌فقیه از سوی دشمنان اسلام برای زدن اصل دین است.

حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، با اشاره به موضع مقام معظم رهبری در پی توهین اخیر یک نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: توهین به چهره نورانی و قدسی حضرت رسول‌الله ریشه تاریخی دارد و خداوند در قرآن می‌فرماید«هیچ رسولی نفرستادیم مگر این‌که او را مورد توهین و استهزاء قراردادن».

مدیر داخلی مؤسسه امیر بیان یزد در پاسخ به این سؤال که چرا غربی‌ها به دین الهی و پیامبر اسلام توهین می‌کنند، عنوان کرد: دشمنان اسلام عقلانیت ندارند، برای همین، کلام نورانی خدا و انبیاء الهی را مورد استهزا و توهین قرار می‌دهند و چون پاسخ و برهانی در برابر کلام دقیق و منطقی دین ندارند، دچار عجز و ناتوانی می‌شوند، لذا دست به اهانت و جسارت می‌زنند.

*سابقه تاریخی توهین به پیامبر از صدر اسلام

حجت الاسلام دادآفرین ادامه داد: تفکر دشمنان این است که اگر به شخصیت پیغمبر اسلام توهین شد، دیگر مردم سراغش نمی‌روند، اما هر بار این جسارت را مرتکب می‌شوند، موج جدیدی از اسلام‌گرایی در غرب به راه می‌افتد. در صدر اسلام نیز، مشرکان هر چه چهره نورانی رسول‌الله را تخریب می‌کردند، فوج فوج جوان‌ها و نخبه‌ها به حضرت می‌پیوستند.

این فعال فرهنگی بیان کرد: در دوران طاغوت ستم‌شاهی با کشتن و به رگبار بستن مردم می‌خواستند فریادهای آزادی خواهی و ظلم‌ستیزی آن‌ها را سرکوب کنند اما هر بار به تعداد دشمنان رژیم افزوده می‌شد.

حجت الاسلام دادآفرین افزود: امام خمینی (ره) نیز می‌فرمود«بکشید ما را، ملت ما بیدارتر و هوشیارتر می‌شود» و شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز نه ‌تنها تفکر الهی را متوقف نکرد بلکه موجب شد شیفتگان او در تمام عالم، پایگاه‌های متعددی برای تداوم راه او ایجاد کنند.

وی گفت: دشمنان اسلام گمان می‌کنند می‌توانند نور خدا را خاموش کنند اما کور خوانده‌اند. پاسخ این کفر و ددمنشی را خداوند در قرآن بیان کرده است و می‌فرماید: «یریدون لیطفؤا نورالله بافواههم و الله متم نوره؛ آنان می‌خواهند با پف دهانشان نور خدا را خاموش کنند اما خدا می‌خواهد نورش باقی بماند» در واقع وقتی گرداننده عالم هستی و رزق دهنده تمام مخلوقات، خداوند است، هرگز این نور به خاموشی نمی‌گراید.

* دانشمندان غربی در برابر قرآن شگفت زده اند

مدیر داخلی مؤسسه امیر بیان یزد با اشاره به مسلمان شدن دانشمندی غربی به نام «کیت مور» در پی مطالعه آیات مرتبط با علم جنین‌شناسی، تصریح کرد: دانشمندان غربی که همواره به دنبال کشف حقیقت هستند وقتی در برابر کلام منطقی و علم بی‌حد قرآن قرار می‌گیرند تسلیم می‌شوند.

حجت الاسلام دادآفرین افزود:«کیت مور» پس از مسلمان شدن اذعان کرد که آنچه در خصوص جنین انسان در کتاب خدای محمد (ص) بیان‌شده است، حتی تا ۳۰ سال قبل بشر به آن پی نبرده بود و برای من کاملاً روشن است که این آیات از سوی خداوند صادرشده است و حضرت محمد (ص) پیامبر خدا است.

*غربی اصل اسلام یعنی پیامبر را هدف قرار می دهند

وی در پاسخ به این سئوال که چرا غربی‌ها به پیغمبر اسلام اهانت می‌کنند، تأکید کرد: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام وصیت کردند که «پس از من به دو ثقل گران‌سنگ یعنی قرآن و اهل‌بیت استعانت بجویید».

این فعال فرهنگی اضافه کرد: اسلام شناسان غربی برای تخریب و آسیب زدن به دین مبین اسلام به این نتیجه رسیده‌اند که اگر اصل را مورد هدف قرار دهند، فرع کمرنگ و بی‌اهمیت می‌شود، لذا با اهانت به مقام حضرت محمد (ص) که اصل دین است قصد دارند کلیت دین اسلام که استعانت به قرآن، کلام خدا و اهل‌بیت عصمت و طهارت و منجی آخرالزمان است را بی‌اثر کنند.

حجت الاسلام دادآفرین با اشاره به به شیوه مسلمانی کوفی‌ها، گفت: مردم کوفه، زبانی ولایت مدار بودند، اما به عمل که رسید، پا پس کشیدند، امام معصوم را قبول داشتند و به او نامه نوشتند، اما با وعده سکه‌های طلا خام شدند و تهدید حاکمان ظلم و جور آن‌ها را سست کرد تا این‌که امام خود را تنها گذاشتند.

*ولایتمداری اصل دین است

مدیر داخلی مؤسسه امیر بیان یزد اذعان کرد: برای ولایت مداری، باید اطاعت و محبت نسبت به امام، توأم باشد.

حجت الاسلام دادآفرین افزود: در قرآن نیز ۸ مرتبه خداوند می‌فرماید: مشرکان می‌گفتند سخنان وحی بسیار دل‌نشین و مطابق با فطرت است اما محمد (ص) بشری مانند ماست نمی‌توانیم رسول بودن او را بپذیریم، پس از پیامبر، اهل‌بیت را نیز نپذیرفتند درحالی‌که پیامبر و اهل‌بیت گرامی‌شان از یکدیگر جدا نبودند و مانند زنجیر به‌هم‌پیوسته بودند.

وی خاطرنشان کرد: امروز هر کس ولایت‌فقیه را نپذیرد، گویی ولایت اهل‌بیت را نپذیرفته است، لذا بیشترین هجمه‌ها نسبت به ولایت‌فقیه از سوی دشمنان اسلام برای زدن اصل دین است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha