پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رفیعی

حوزه/ گماشتن افرادی که توان مدیریت ندارند در پست‌های مهم خیانت است و در طول تاریخ این‌گونه کارها به حکومت‌ها لطمه‌های بزرگی را وارد ساخته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام المسلمین ناصر رفیعی شب گذشته در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: وقتی فساد سیاسی به وجود بیاید ائمه معصومین و اصحاب همچون مالک اشتر و… به شهادت می‌رسند و امثال ولید و یزید و معاویه به حاکمان اسلامی تبدیل می‌شوند.

وی افزود: منافقین و گروه‌هایی که علیه دین فعالیت می‌کنند نمونه بارز یک فساد سیاسی هستند و طبق آیات قرآن کریم مفسدان سیاسی همواره به فساد مشغول‌اند و هیچ‌گاه هم قصد اصلاح ندارند.

حجت‌الاسلام المسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین منابع شناخت فساد سیاسی، نهج‌البلاغه است چراکه حضرت علی علیه‌السلام حکومتی را تحویل گرفت که سرتاسرش فساد بود و پارتی‌بازی، رشوه و…کل حکومت را فراگرفته بود و حضرت در خطبه سوم نهج‌البلاغه به این مسائل اشاره‌کرده است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: فساد سیاسی، خیلی خطرناک است و پارتی‌بازی، رشوه، دست‌درازی به بیت‌المال، تأخیر در کارها، اختلاس، رسیدگی به امور شخصی در ساعات اداری، بی‌توجهی به حقوق عامه مردم می‌تواند لطمه‌های بزرگی را بر پیکره یک نظام حکومتی وارد سازد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین عوامل نارضایتی در ایران، ادارات و مسئولین و مدیرانی هستند که به امور مردم توجهی ندارند و به فساد سیاسی مبتلا شده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلیمن رفیعی در ادامه با اشاره به عوامل هشتگانه سقوط و فروپاشی یک حکومت طبق فرموده حضرت علی علیه‌السلام گفت: تضییع اصول، پرداختن به فروع، انتصاب افراد ناباب در پست‌های مهم، منزوی نمودن افراد فاضل، سو تدبیر و بی‌برنامگی، اسراف، عبرت نگرفتن از عاقبت حکومت‌های گذشته و غرور کاذب حکومت‌ها هشت عامل مهم فروپاشی و سقوط یک حکومت است.

وی تأکید کرد: اصول انقلاب، مسائل فرهنگی و مبارزه با ظلم و روحیه استکبارستیزی بود و خروج از این اصول و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای جایز نیست و باید به اصول انقلاب و رسیدگی به امور معیشتی مردم و جهش تولید و مواظبت از اعتقادات جوانان توجه جدی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی افزود: گماشتن افرادی که توان مدیریت ندارند در پست‌های مهم خیانت است و در طول تاریخ این‌گونه کارها به حکومت‌ها لطمه‌های بزرگی را وارد ساخته است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: اسراف و ریخت‌وپاش در ادارات دولتی آسیب‌زا است و امروزه با وجود خسارت‌هایی که این ویروس کرونا وارد ساخت، یکی از ثمراتش تعطیل نمودن سمینارها و همایش‌هایی بود که فقط خروجی‌اش اسراف بود و به‌قول‌معروف ایران به کشور سمینارها تبدیل‌شده بود.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی، نظارت، ممانعت از تمرکز قدرت در یکجا، شفافیت و تدبیر در امور امری لازم است و قوه قضاییه باید نظارتش را بیشتر نماید.

حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی اظهار کرد: باید در حکومت شفافیت بیشتر شود و تمرکز قدرت در یکجا به کمترین درصد برسد و مردم باید بدانند در مملکت چه خبر است و نهادهای مردمی و ادارات عملکرد خود را شفاف نمایند.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: گاهی فساد سیاسی می‌تواند در قالب جاسوس و نفوذ باشد و نظام سیاسی را دچار مشکل نماید و گاهی هم می‌تواند در قالب اسراف در هزینه‌ها باشد به همین خاطر باید برای جلوگیری از  نیروهای نفوذی و جاسوس‌ها نظارت بیشتر شود و گاهی این افراد آن‌چنان پیش می‌روند که می‌توانند حتی به معاونت یک قوه و ریاست یک بانک مهم و…برسند و لطمه‌های بزرگی را به حکومت و نظام سیاسی وارد کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    0 0
    بسمه تعالی کاش افراد ناتوان میگذاشتند چون ناتوان فقط کار را پیش نمیبرد اما خیانت نمیکند خیلی ها الان دارند خیانت می کنند