سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
خانم کابوسی

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: همان طور که امام حسین(ع) با جان و مال خود مجاهدت کردند، ما هم باید با دشمن شناسی، متناسب با اقدامات یزیدهای زمان مجاهدت کنیم تا با بصیرت و برنامه ریزی و اقدامات مناسب، مجاهد واقعی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم لیلا کابوسی در ویژه برنامه عزاداری امام حسین علیه السلام که با حضور بانوان این مدیریت برگزار شد، بر اساس آیه ای از قرآن کریم «فضّل الله المجاهدین باموالهم وانفسهم علی القاعدین درجه»، مجاهده با اموال و نفس (که جهاد اکبر نامیده می شود) را نوعی از انواع جهاد معرفی کرد که در کتب اخلاقی به آن پرداخته شده است.

وی با تعریف معنای «مجاهدت» به کوشش کردن، آن را در مقابل یک دشمن یا مانع دانست و گفت: مانع تنها شمشیر نیست، بلکه گاهی مانع دشمن اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و ... است و هر کسی که در این زمینه فعالیت هایی دارد که متناسب با فعالیت های دشمن و مقابله با آن است، جهاد می کند. 

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گلستان با اشاره به پاداش مجاهدان در راه خدا و بیان اینکه یاری خداوند متعال جسم، جان و درون و برون را احاطه می کند، افزود: اگر یک فرد را به خداوند نزدیک کنیم و خدا را بشناسد و معرفت الهی در قلبش زنده شود، از صد سال عبادت بهتر است.

کابوسی ادامه داد: مجاهد علاوه بر عبادت، جان خود را در راه دین نثار می کند و خداوند در برابر این عمل، در قلب آنان، نور ایمان و در روح، تقوا و در اراده، قدرت و در فکر آنان آرامش قرار داده است، سخنان ایشان نافذ و فعالیت او پر ثمر می شود و این همان معنای آیه «ان تنصروا الله ینصرکم...».

وی با بیان اینکه خداوند بی نیاز مطلق است، یکی از وظایف مومنان را یاری مستمر به خداوند با ایمان راستین و جهاد در راه او دانست و در توضیح "یاری خداوند" بیان کرد: مراد از یاری، ایمان به پیامبر(ص) و اطاعت قاطع و راستین از اوامر و نواهی اوست؛ علاوه ­براین، دین خداوند متعال به یاری نیاز دارد و اگر انسان در هر جایگاهی که قرار دارد، دیگران را با هدایت و ارشاد به خداوند نزدیک نماید، دین خدا را یاری کرده و مشمول این آیه خواهد بود.

مبلّغ حوزه، منتظر امام زمان(عج) را نیز مجاهد خواند که نسبت به محیط پیرامون و جامعه خود بی تفاوت نیست و در عرصه های مختلف مجاهدت می کند.

کابوسی با اشاره به درس هایی از سیره امام حسین(ع) اظهار کرد: همانطور که حضرت با جان و مال خود مجاهدت کردند، ما هم باید با دشمن شناسی، متناسب با اقدامات یزیدهای زمان مجاهدت کنیم تا با بصیرت و برنامه ریزی و اقدامات مناسب، مجاهد واقعی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha