جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار مدیران استان با آیت الله سعیدی

حوزه/ جمعی از مدیران استان قم ظهر امروز به منظور ارائه گزارش عملکرد خود با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت، امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مصطفی کاویانی در دیدار آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم با جمعی از مدیران استان که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، طی سخنانی با بیان اینکه ۱۰ اداره‌کل در استان قم زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی محوریت فعالیت‌های این وزارتخانه را در سطح استان دنبال می‌کند.

وی اضافه کرد: اقتصاد ما متشکل از بخش خصوصی، تعاونی و دولتی است و ما تلاش می‌کنیم تا سهم تعاونی که اکنون ۵ درصد است را به ۲۵ درصد برسانیم چراکه اقتصاد تعاونی ارزان‌ترین اقتصاد برای اشتغال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: تعاونی‌ها به عنوان سرمایه‌های خرد جامعه می‌توانند در راستای اهداف کلان جامعه تاثیرگذار باشند و به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته بیش از چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان قم داشته‌ایم، تصریح کرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان قم جمعیت داریم که بیش از ۴۰۰ هزار نفر زیر پوشش اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

نرخ بیکاری قم قبل از کرونا تک رقمی بوده است

کاویانی خاطرنشان کرد: سال گذشته نرخ بیکاری ۱۰ درصد بوده که این نرخ زمستان سال گذشته تک رقمی نیز شده است، این وضعیت تا اوایل اسفندماه بود اما با شیوع ویروس کرونا با تعطیلی صنعت و برخی کسب و کارها روبرو شد چراکه استان قم با توجه به تکیه‌ای که به صنعت گردشگری دارد با ضربه جدی روبرو شد.

وی عنوان کرد: در ماه رمضان نرخ بیکاری به صورت قابل توجهی افزایش یافت اما بعد از ماه رمضان شاهد بازگشت افراد به کار و کاهش نرخ بیکاری بودیم.

کاویانی با بیان اینکه سال گذشته ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به روستاییان اعطا شده است، مطرح کرد: امیدواریم زیر سایه حضرت معصومه سلام‌الله علیها بتوانیم رسالت‌های خود را به شیوه مطلوب در استان قم انجام دهیم.

خدمت به زائران حضرت معصومه(س) از وظایف اصلی نیروهای راه آهن است

همچنین، غلامحسین دباغ سرپرست اداره‌کل راه آهن قم با بیان اینکه اداره‌کل راه آهن استان قم با ۵۰۰ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی، ۱۶ ایستگاه و بالغ بر ۹۵۰ نفر پرسنل در خدمت مردم استان قم است، اظهار کرد: مزایای صنعت ریلی نسبت به سایر صنعت‌ها بر هیچ شخصی پوشیده نیست و مردم و مسئولان نسبت به این جایگاه آگاهی دارند.

وی با بیان اینکه از وظایف اصلی نیروهای راه آهن خدمت‌رسانی به زائران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها است، عنوان کرد: شرکت‌های خدماتی با شیوع ویروس کرونا با مشکلات مختلفی روبرو شده‌اند اما راه آهن همچنان با رعایت پروتکل‌ها در خدمت مردم قم است.

سرپرست اداره‌کل راه آهن استان قم گفت: سال گذشته ۶ هزار نفر در روز ورود و خروج مسافر را در ایستگاه‌های راه آهن استان قم داشتیم اما این آمار در ۵ ماه نخست سال جاری ۵۰ درصد کاهش یافته است و دلیل آن کاهش تقاضاهای سفر و الزام راه آهن به رعایت پروتکل‌هاست چراکه اکنون نیمی از ظرفیت کوپه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در ایستگاه راه آهن قم همانند سایر ایستگاه‌های راه آهن کشور رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت ویژه مورد توجه قرار داده می‌شود، تب‌سنجی، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش برای نیروهای ایستگاه‌ها الزام شده است.

دباغ خاطرنشان کرد: از سال ۹۱ که راه آهن قم از اداره‌کل راه آهن اراک جدا شد فعالیت‌های این مجموعه به صورت قابل توجهی افزایش یافته است؛ اداره‌کل راه‌آهن قم در حوزه انتقال بار نیز فعال است و سالانه یک میلیون و ۸۰۰ تن بار توسط راه آهن قم جا به جا می‌شود.

وی اضافه کرد: برخی از مسئولان به دنبال خروج ایستگاه راه آهن از مرکز شهر قم بودند که بنده به عنوان یک کارشناس اعلام می‌دارم که این اقدام به صلاح زائران نیست چراکه زائران هنگامی که در ایستگاه محمدیه پیاده می‌شوند با نرخ‌های سنگین و به سختی به حرم مشرف می‌شوند درحالی‌که ایستگاه مرکزی شهر فاصله زیادی تا حرم مطهر ندارد.

در کسب درآمدهای مالیاتی به نارضایتی‌های مردم توجه می‌کنیم

در ادامه این نشست محمد علیزاده مدیرکل امور مالیاتی استان قم با بیان اینکه اکنون برای تامین درآمدهای دولت به دنبال جلوگیری از فرارهای مالیاتی هستیم، اظهار کرد: بخشودگی‌ها و حمایت از واحدهای فعال به صورت ویژه پیگیری شده است اما برخی از واحدها هستند که مالیات خود را به تهران پرداختند می‌کنند درحالی‌که هزینه‌های آن‌ها برای قم است و ما تلاش می‌کنیم مالیات آن‌ها را به قم بازگردانیم.

وی با بیان اینکه برخی از بنگاه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند، تصریح کرد: هر چند احقاق حقوق دولت دنبال شده است اما تلاش کرده‌ایم تا کم‌ترین نارضایتی را داشته باشیم و از ایجاد حاشیه جلوگیری کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم گفت: سال گذشته قم در حوزه دریافت مطالبات ردیف سی و هفتم کشور را داشت اما امسال تا مردادماه با ۲۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته جایگاه بیست و چهارم را در کسب درآمدهای مالیاتی به دست آورده است و امیدواریم بتوانیم منابع مالیاتی که برای استان پیش‌بینی شده را محقق سازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha